Hlavní stránka Regiony Ústecký kraj Tiskové zprávy Porcelán a prameny: nová reklama Klášterce

Porcelán a prameny: nová reklama Klášterce

16. 1. 2024

Radnice v Klášterci nad Ohří si nechala vytvořit novou vizuální identitu, stojí za ní studio Colmo. Nový vizuál má Klášterec prezentovat nejen jako „město porcelánu“, ale má také upozornit na další zajímavé atributy.

nový vizuál Klášterce nad Ohří

nový vizuál Klášterce nad Ohří

„Máme zde tři léčivé prameny a naší snahou je postavit na nich kulturu lázeňství. Kromě toho tu je nádherná příroda nebo zámek. Rádi bychom, aby nová forma komunikace podpořila v obyvatelích pocit hrdosti a jasně promlouvala i k návštěvníkům,“ uvedl starosta města Štefan Drozd (Máme rádi Klášterec – STAN). Klášterec ve spolupráci s organizací Czechdesign vypsal před několika měsíci designérskou soutěž, do které cíleně oslovil pět soutěžících. Jejich úkolem bylo vystihnout charakter města a propsat jej do vizuální identity, která sjednocuje aktivity Klášterce a jeho příspěvkových organizací a je nadčasová a přehledná. Porota následně vybrala návrh studia Colmo, zaujal ji mimo jiné i výrazný prvek v podobě vlnek. „Nová značka města reflektuje zásadní atributy města. Těmi jsou tři léčebné prameny, tvarosloví známých výrobků porcelánky Thun, meandry řeky Ohře či okolní kopce Doupovských a Krušných hor. Zároveň naznačuje budoucí vývoj města, který směřuje k uvolněné lázeňské destinaci s aktivním odpočinkem,“ popsal Miroslav Roubíček ze studia Colmo. Pro kláštereckou identitu designéři navrhli také písmo na míru nazvané Kyselka. Autoři si pohráli i se slovy. Spojení „Klášterec nad Kadaní“ má být přátelským „rýpnutím“ do sousedního města. Nová vizuální identita bude doplňovat veškerou komunikaci města k jeho obyvatelům i návštěvníkům. V novém designu budou také propagační předměty či plakáty na kulturní akce. 

Autor: Lenka Linhartová

Fotoalbum