Hlavní stránka Regiony Vysočina KDO MŮŽE ZA DOPRAVNÍ ZÁCPY V TŘEBÍČI?

KDO MŮŽE ZA DOPRAVNÍ ZÁCPY V TŘEBÍČI?

29. 9. 2014

Radní města se nám jako jeden muž pokoušejí namluvit, že nekonečné kolony aut na příjezdu do Třebíče a v mnoha ulicích jsou dané jakýmsi řízením osudu, souhrou náhod, neochotou dodavatelů a zákazem hygieny pracovat v noci, nutností vyčerpat dotace a vůbec, že je to všechno tak převelice složité, že my, občané Třebíče, tomu přece vůbec nemůžeme rozumět a tudíž máme mlčet a trávit dlouhé desítky minut v kolonách v očekávání světlých zítřků. Jak to tedy je? O všech uzavírkách v Třebíči rozhoduje odbor dopravy městského úřadu, tedy městští úředníci, jako příslušný správní úřad. O povolení žádá firma, která stavbu provádí, v případě uzavírky Hrotovické ulice to je COLAS CZ. Stejná firma je i jedním ze čtyř účastníků sdružení „Společnost Terminál Třebíč“, které žádalo o uzavírku Nádražní ulice. Účastníkem správního řízení je však vždy i Město Třebíč, samospráva reprezentovaná městskou radou. Městští radní tedy musí s každou uzavírkou souhlasit včetně přesné doby jejího trvání. Proč připustili totální dopravní kolaps se lze jenom dohadovat. Mohli přece v dostatečném předstihu jednat s krajem, který je investorem stavby na Hrotovické, nebo se stavebními firmami o lepší koordinaci prací či o jejich urychlení. Stavba terminálu trvá více než rok, nepochybně by šlo upravit harmonogram prací tak, aby nedošlo k současnému uzavření dvou důležitých dopravních tepen. Ale to by na radnici museli sedět kompetentní lidé, kterým jde opravdu o zájmy občanů.
O všech uzavírkách v Třebíči rozhoduje odbor dopravy městského úřadu, tedy městští úředníci, jako příslušný správní úřad. O povolení žádá firma, která stavbu provádí, v případě uzavírky Hrotovické ulice to je COLAS CZ. Stejná firma je i jedním ze čtyř účastníků sdružení „Společnost Terminál Třebíč“, které žádalo o uzavírku Nádražní ulice. Účastníkem správního řízení je však vždy i Město Třebíč, samospráva reprezentovaná městskou radou.
Městští radní tedy musí s každou uzavírkou souhlasit včetně přesné doby jejího trvání. Proč připustili totální dopravní kolaps se lze jenom dohadovat. Mohli přece v dostatečném předstihu jednat s krajem, který je investorem stavby na Hrotovické, nebo se stavebními firmami o lepší koordinaci prací či o jejich urychlení. Stavba terminálu trvá více než rok, nepochybně by šlo upravit harmonogram prací tak, aby nedošlo k současnému uzavření dvou důležitých dopravních tepen. Ale to by na radnici museli sedět kompetentní lidé, kterým jde opravdu o zájmy občanů.
 

Autor: Ing.Bc.Jaromír Barák