Hlavní stránka Volby Archiv Parlamentní volby 2017 Zlínský kraj Müllerová Jaroslava

Proč kandiduji?
Pohybuji se ve školství téměř 30 let a mám zkušenosti s lidmi různých věkových kategorií, od nejmenších dětí, přes žáky základních škol či studenty středních a vysokých škol, až po ty nejstarší. Dlouhá léta jsem pracovala i se znevýhodněnou částí populace. Dovolím si tvrdit, že znám aktuální problémy jak v oblasti školské, tak také v oblasti sociální, a to z pohledu pedagoga či poradenského pracovníka, nebo z pohledu manažerského. Netrpím spasitelským komplexem a je mi jasné, že mnoho věcí může člověk ovlivnit na jakékoli pozici. Stačí dělat svoji práci dobře. Současně si však uvědomuji, že na některých pozicích lze určitým nedokonalostem a nepravostem jenom přihlížet. Proto jsem se rozhodla změnit svůj akční rádius, i při vědomí, že jde o velkou odpovědnost.
Proč byste mi měli dát svůj hlas?
Ve své nejniternější podstatě jsem učitelka. Pro někoho to samozřejmě může znít velmi negativně, jako diagnóza. Já si však práci učitele představuji poněkud jinak. Měl by to být někdo, kdo je tady pro jiné. Někdo, kdo se sám rozvíjí a podporuje rozvoj ostatních, kdo zbytečně nepoučuje a nehlásá neměnné pravdy, kdo se snaží věci řešit a nevyhýbá se problémům, kdo neodpouští v prvé řadě sám sobě, ten, s nímž můžeme normálně lidsky promluvit a na něhož se můžeme obrátit v nesnázích. To jsou zásady, kterými se snažím řídit a které bych chtěla dodržovat také v politice. Základ všeho je nebát se normálně setkávat, vzájemně se poslouchat a respektovat. To mi říká moje dlouholetá zkušenost, například s rodiči žáků. Pokud jsem chtěla zjistit, co si opravdu myslí, co je trápí, s čím by chtěli pomoci, ale na druhé straně po nich chtít spolupráci, nemohla jsem s nimi jednat jako s nesvéprávnými jedinci někde na chodbě. Naopak, musela jsem se s nimi poznat neformálně, třeba u kávy. Zjištění, že všichni máme podobné životní radosti i strasti, je dobrým začátkem pro dlouhodobější vztah.
Mé osobní tři programové priority
- Tradice a kontinuita
Co se týká našeho školství, myslím, že je důležité dodržovat rovnováhu mezi tradicí a změnou. Nesmíme zbytečně zahazovat to, co se již dávno osvědčilo. Pořád platí, že jsme národ Komenského, a my ve Zlíně dědici úspěšných reformních škol. Někdy mi připadá, že objevujeme již objevené. Za nejvíce alarmující považuji nekontinuální koncepční změny, tedy takové návrhy, které totálně znehodnotí vše, co bylo předtím za nemalého úsilí vytvořeno. Pokud bych měla možnost se na jakékoli koncepci v této oblasti podílet, trvala bych na široké odborné diskusi. Ale bez zbytečné hysterie, mnohdy pramenící z neznalosti dané problematiky. - Sociální služby a respitní péče
V sociální oblasti jsme neustále konfrontováni s nedostatkem respitní péče. I v našem kraji se řada lidí potýká s problémem, jak zajistit dlouhodobě nemocného nebo nesoběstačného člena rodiny. Příklad za všechny. Demografické údaje jasně hovoří o tom, že populace stárne a že přibývá lidí zasažených některou z forem demence. Tato skutečnost pak významně zasáhne kvalitu života všech zúčastněných. Ti se mnohdy dostávají do téměř neřešitelné situace, neboť dostupnost potřebných odlehčovacích služeb je stále nedostatečná nebo málo dostupná. Proto bych se chtěla zaměřit rovněž na tuto problematiku. - Zájmy regionu
V neposlední řadě, spíše na prvním místě, se nás dotýká vše, co se na celostátní úrovni vyjednává ve směru k regionu. Ten náš si určitě zaslouží, aby nebyl opomíjen, aby nebyl pro centrální orgány něčím méně významným, jakousi vzdálenou filiálkou, jež je při rozhodování důležitá až na několikátém místě. Vždyť máme co nabídnout – průmysl, zemědělství, bohatou historii, kulturní tradice, panenskou přírodu, a hlavně velmi šikovné a pohostinné obyvatele pravidelně dokazující, že mají okolnímu světu co nabídnout. Akorát se na to občas v centru zapomíná. Je proto pochopitelné, že v této oblasti nemíním být pozadu a ráda využiju všech svých možností k aktivitám, které budou mít pozitivní dopad na Zlínský kraj.
Funkce
Vzdělání
Střední škola ekonomická Choceň
1989 - 1994 Pedagogická fakulta UP v Olomouci, Učitelství pro školy pro mládež vyžadující zvláštní péči
1998 - 2001 Pedagogická fakulta UP v Olomouci, doktorský studijní program ve studijním oboru Speciální pedagogika
Zaměstnání
1988 - 1993 pedagog Zvláštní školy internátní pro slabozraké v Moravské Třebové
1993 - 1994 speciální pedagog Zvláštní školy Zlín - Prštné
1994 - 2001 speciální pedagog Speciálně pedagogického centra pro zrakově postižené
1998 - 2000 externí spolupracovník dramatického ateliéru Zlínské vyšší odborné školy umění
2001 - 2011učitelka ZŠ Kvítková ve Zlíně
2003 - 2004 externí vyučující na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně
od 2012 zástupkyně ředitelky Základní školy Zlín, Mikoláše Alše