Hlavní stránka Regiony Zlínský kraj Aktuality Komentář k finanční gramotnosti žáků v rámci hospodaření státu

Komentář k finanční gramotnosti žáků v rámci hospodaření státu

21. 6. 2021

Kromě matematiky se v posledních letech pokouším našim žákyním a žákům vštípit i nějaké základy finanční gramotnosti.

Pavel Simkovič, zlínský zastupitel za STAN a zástupce ředitele gymnázia Zlín na Lesní čtvrti

Pavel Simkovič, zlínský zastupitel za STAN a zástupce ředitele gymnázia Zlín na Lesní čtvrti

Ne, že bych byl nějaký super ekonom, ale sčítat a odčítat trochu umím. Při výuce se snažím vycházet hlavně z praktických situací. Učím své studenty, že dobře nastavený dluh není nic zlého, obzvlášť, jedná-li se o investice do budoucna. Samozřejmě jim ale zdůrazňuji, že dluh se vždy musí zaplatit a vždy to něco stojí. Nicméně při pohledu na graf hospodaření státu mám pocit, že to zcela jistě nekoresponduje s těmito pravidly. Investice státu nikde nevidíme a dluh bohužel vznikl projezením a nesmyslným rozhazováním. To pominu, že výuka finanční gramotnosti je podporována ministerstvem školství, jako jedna z důležitých kompetencí, jíž by měl disponovat pokud možno každý. Je mi obrovsky líto, že svým studentům budu muset říci, že za tento dluh zaplatí především oni.

Hospodaření státu, zdroj Novinky.cz

Autor: Aleš Durďák