Hlavní stránka Regiony Ústecký kraj Z Ústí nad Labem bude do Liberce a Kolína jezdit méně rychlíků. Ministerstvo dopravy šetří

Z Ústí nad Labem bude do Liberce a Kolína jezdit méně rychlíků. Ministerstvo dopravy šetří

17. 5. 2013

Od července bude jezdit míň rychlíků na trase Ústí nad Labem - Liberec a Ústí nad Labem - Kolín. Ministerstvo dopravy se snaží ušetřit a omezuje málo vytížené spoje, především ve večerních hodinách. Ústecký kraj je ale proti.
Z Ústí nad Labem bude do Liberce a Kolína jezdit méně rychlíků. Ministerstvo dopravy šetří

Z Ústí nad Labem bude do Liberce a Kolína jezdit méně rychlíků. Ministerstvo dopravy šetří

Omezení se dotkne například rychlíku, který vyjížděl denně v 19:28 z Ústí do Liberce. Podle nového jízdního řádu se s ním cestující svezou každý den jenom v létě, v zimních měsících pojede jen ve čtvrtek, pátek a neděli. 

Podle krajského radního pro dopravu Jaroslava Komínka z KSČM tak budou mít problém cestující, kteří z vlaku přestupují na jiné spoje. Například při cestě z Ústí do Raspenavy. 
 
„Dopad na Ústecký kraj to má zásadní, protože my jsme k těmto nadregionálním spojům navazovali dopravní obslužnost autobusovou a vlakovou,“ říká Komínek. 
 
Podle Tomáše Neřolda z ministerstva dopravy ale omezení tak razantní nebude. Ministerstvo musí šetřit a vybralo takové spoje, které využívá nejmíň lidí. 
 
„Cena za dopravu jde nahoru a my se zároveň musíme pohybovat v mantinelech státního rozpočtu. Někde ty úspory musíme najít,“ vysvětluje Neřold. 
 
Méně rychlíků na trase Ústí - Liberec a Ústí - Kolín pojede od 1. července, kdy vstoupí v platnost nový jízdní řád. Kraj zapracuje změny do chystané koncepce regionální dopravy. V tomto roce ale už podle Komínka nestihne na omezení rychlíků reagovat: 
 
„My jsme schopni to do roku 2015 upravit. Ale už nejsme schopni teď v letošním roce přizpůsobit naše jízdní řády k těmto novým situacím.“ 
 
Tomáš Neřold z Ministerstva dopravy ale tvrdí, že nemohli o změnách informovat dřív: „Dojednávali jsme to až v poslední době, předtím by to byly pouze dohady. Navíc jsme s tím potřebovali rychle vyjít hlavně kvůli jízdnímu řádu, který půjde do tisku. 
 
Dalšího omezování rychlíků se ale cestující prý bát nemusí. „Nyní se o dalších omezeních nejedná,“ dodává Neřold. 
 
O omezení nepřemýšlí ani kraj, který objednává regionální vlakovou dopravu. Ta se má v dalších letech naopak posílit. 
 
foto: Pavel Pavlas