Hlavní stránka Regiony Ústecký kraj Trasa děčínského přivaděče k D8 by měla být jasná do 2 let. Může dojít i k rozšíření silnice mezi Děčínem a Ústím

Trasa děčínského přivaděče k D8 by měla být jasná do 2 let. Může dojít i k rozšíření silnice mezi Děčínem a Ústím

30. 8. 2019

Děčínský senátor Zbyněk Linhart: Modernizovat silnici mezi Děčínem a Ústím je relativně dobré řešení.

Dálnice D8 | foto: Iveta Lhotská, MAFRA / Profimedia

Dálnice D8 | foto: Iveta Lhotská, MAFRA / Profimedia

Zhruba do dvou let by mohlo být jasno o trase děčínského dálničního přivaděče k dálnici D8. Počítá s tím Ředitelství silnic a dálnic, které teď nechává varianty budoucí silnice posoudit ohledně jejich vlivu na životní prostředí.

V minulosti se uvažovalo i o rozšíření silnice podél Labe mezi Děčínem a Ústím nad Labem. To sice ministerstvo dopravy do budoucna nevylučuje, přivaděč chce ale stavět jinudy.

Varianty děčínského přivaděče a možnost rozšíření stávající silnice I/62 posuzovala studie proveditelnosti, kterou si nechala zpracovat Hospodářská a sociální rada Děčínska. Studie nakonec variantu podél řeky Labe nedoporučila a v současné době jí neprosazuje ani ministerstvo dopravy.

„Silnice I/62 se podle přesvědčení ministerstva dopravy plnohodnotnou alternativou silnice I/13,“ uvedla mluvčí ministerstva Lenka Rezková.

Podle Jana Štefana z Děčínského fóra ale bude muset stát časem do silnice podél Labe stejně investovat, minimálně kvůli zvýšení bezpečnosti provozu. V souvislosti s úpravami by pak bylo podle něj vhodné silnici rozšířit.

Rozšířené silnici by ale muselo ustoupit víc než 20 domů. Řidiči by pak mezi Děčínem a Ústím nad Labem jezdili v režimu 2+2 nebo 2+1 pruh.

Silnice podél Labe z Ústí do Děčína by se mohla v budoucnu rozšířit

„Už samotné vlastní spojení Děčína a Ústí nad Labem může být do budoucna zkapacitněno bez ohledu na řešení otázky napojení Děčína na D8,“ dodala Lenka Rezková z ministerstva dopravy.

Po silnici podél Labe navíc při opravách mostu v Jílovém v minulosti jezdila většina těžké nákladní dopravy a silnice I/62 už tak jakýmsi přivaděčem byla.

Kdy stát rozhodne o vlastní trase přivaděče z Děčína k dálnici D8 má být podle vyjádření ŘSD jasné zhruba do dvou let.
 

Senátor za Děčínsko Zbyněk Linhart přidává komentář: Velmi zajímavé a asi z těch možností relativně rychlého napojení Děčína nejrealističtější. Modernizovat silnici mezi Děčínem a Ústím je relativně dobré řešení.
Dělá se na přípravě, ale ještě než se pořádně začalo, už jsou problémy. Tak třeba MŽP bude alespoň nějak racionálně reagovat.

 

Autor: Jan Bachorík  |  Zdroj: Český rozhlas