Hlavní stránka Regiony Ústecký kraj Kamiony na cestě do Německa drtí okresní silnici na Děčínsku, místní protestují

Kamiony na cestě do Německa drtí okresní silnici na Děčínsku, místní protestují

13. 3. 2013

Těžká nákladní doprava na silnici z Děčína do České Lípy ohrožuje domy podél komunikace. V obcích Stružnice, Jezvé nebo Horní Police stojí často jen metr od vozovky, po které kamiony projíždějí. Komplikace s provozem začaly od doby, kdy se otevřel hraniční přechod Petrovice.
Kamiony na cestě do Německa drtí okresní silnici na Děčínsku, místní protestují

Kamiony na cestě do Německa drtí okresní silnici na Děčínsku, místní protestují

Místa mezi domy jsou tak úzká, že často dochází ke kolizím. „Ve večerních hodinách to je třeba deset kamionů za sebou. Podél baráku vede kanalizace a to jsou děsný otřesy,“ popisuje jeden z místních obyvatel, Roman Skrčený. 

„Když jdete ve večerních hodinách ven a řítí se na vás z každé strany pět kamionů... Bydlíme v takovém úseku, kde kamion musí zastavit z jedné strany, aby ten druhý se tam vešel. Kolikrát se stalo, že už si tam o sebe rozbily zrcátka,“ potvrzuje Skrčený. 
 
Silnice je zatížená dopravou víc než v minulosti, což připouští i starosta Stružnice Jan Mečíř ze Starostů pro Liberecký kraj. 
 
„To zatížení nákladní dopravou se velice zvýšilo. My jsme to počítali před třemi lety, bylo to zhruba sedmkrát. Od té doby, co byl zprovozněn dálniční přechod do Německa a tahle komunikace je jednou z těch, kde se kamiony přibližují k té dálnici, “ vypočítává. 
 
Možností, jak se dostat do Ústeckého kraje z Českolipska, je několik. Velmi často volí řidiči právě cestu přes Stružnici, Jezvé a Horní Polici, tedy silnici druhé třídy. Starosta Stružnice by nejraději viděl těžkou nákladní dopravu na jiných silnicích. 
 
Okresní silnice je nejvytíženější 
 
„Přes nás přechází komunikace 2. třídy, což je doprava mezi okresy a jako taková by měla sloužit. Máme tady směrem od Liberce do Ústeckého kraje dvě komunikace, to jsou obě jedničky. Ta hustota tam je v současné době nižší než na dvojce, která prochází údolím Ploučnice. Ty kamiony nám ničí i statiku domů, “ říká Mečíř. 
 
Situaci začali už před časem řešit na děčínské straně silnice. Obyvatelé sepsali petici, ve které požadují omezení nákladní dopravy. 
 
Možnost připojit se k ní přivítal i starosta Mečíř: „My jsme se k té petici připojili jako obyvatelé údolí Ploučnice, protože cítíme potřebu tento letitý problém nějak řešit.“ 
 
Podle hejtmana Libereckého kraje Martina Půty ze Starostů pro Liberecký kraj by bylo řešením zavedení mýta. 
 
Průjezd kamionů po dvojkových a trojkových komunikacích by tak pro nákladní dopravu byl dražší než jízda po silnicích vyšších tříd. 
 
Starosta Stružnice Jan Mečíř vidí i jiné možnosti: „Možná by se mýto tady dalo udělat, ale nepovažuju to za řešení. Spíš považuju za řešení omezit hmotnost na x tun. “ 
 
Hejtman Martin Půta chce společně s radními pro dopravu Libereckého i Ústeckého kraje a dopravní policií vytvořit skupinu, která má situaci posoudit a nabídnout řešení. 
 
Půta se už kvůli řešení situace setkal s hejtmanem Ústeckého kraje Oldřichem Bubeníčkem. 
 
autor: Tomáš Mařas, Tomáš S. Šťástka
foto:  Tomáš Mařas, Doprava na silnici 2. třídy mezi Děčínem a Českou Lípou 

 

Autor: Tomáš Mařas