Hlavní stránka Regiony Ústecký kraj Jak na voliče

Jak na voliče

23. 9. 2012

Z předpokládané volební účasti okolo 40 % je zřejmé, že se voleb do zastupitelstva kraje hodlá zúčastnit jen malá část obyvatelstva. Usilovat o jejich hlasy se dá různými způsoby.

 

Občané voliči si to někdy neuvědomují, ale jejich hlas má obrovskou cenu. Když k volbám nepřijdou, nejčastěji z totálního znechucení a rozčarování z politiky, nikoho tím nevytrestají. Naopak je to cílem velkých politických stran, neboť pak mají méně práce, stojí je to méně peněz a úsilí. Hlas odevzdaný i neodevzdaný se ve stávajícím systému počítá. A některým zvoleným lidem umožní dosáhnout vysoce honorovaného politického postavení spojeného s postavením společenským. Někteří neúspěšní, ale všeho schopní, rozeznají kdy se přiklonit na tu správnou cestu vzhůru.
 
První možností je být všude za všech okolností, ukazovat obličej na akcích, o které politik za celý rok ani okem nezavadí a jsou mu v podstatě jedno. Ovšem před volbami je nutno usilovat o každý hlas. A tak jsme mohli být svědky přítomnosti jednoho z adeptů na hejtmana Ústeckého kraje v průvodu homosexuálů a lesbiček v srpnové Praze. Že se v Praze do kraje nevolí? To je přeci jedno, hlavní je být viděn.
 
Druhou možností je účast na velkých společenských akcích a když to stranická pokladna dovolí, nabízet lidem něco zdarma. Ideální je pivo, u něj se nejlépe klábosí a rozvádí politická budoucnost kraje. Za jedno pivo v hodnotě 15,- Kč nebo i více žejdlíků jeden hlas voličů? Bezva obchod. 
 
Třetí možnost je nejtěžší. Nebýt za každou cenu všude, nenabízet pivo v kelímku, ale mít jasnou představu a plány, co s krajem do budoucna. Publikovat, vysvětlovat, rozmlouvat, diskutovat. Samozřejmě s těmi přemýšlivými, co o něco takového stojí, zajímají se o svůj kraj, chtějí vědět, kdo a co s ním chce provádět příští čtyři roky. Za váš hlas naši práci pro vás.
 
 

Autor: Mgr. Petr Čech