Hlavní stránka Regiony Ústecký kraj Česká vláda i kraj počítají s jezem na Labi

Česká vláda i kraj počítají s jezem na Labi

5. 7. 2014

Ministerstvo pro místní rozvoj i Ústecký kraj počítají s jezem na Labi či výstavbou nové silnice z Chomutova do Německa. Vyplývá to z aktualizace politiky územního rozvoje ČR, která výrazně nemění priority Ústeckého kraje.
Česká vláda i kraj počítají s jezem na Labi

Česká vláda i kraj počítají s jezem na Labi

Zatímco uvažované propojení Odry a Váhu strategický vládní dokument ruší, několik let diskutovaný jez na Labi zůstává. Mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Hanáčková upřesnila, že právě projednávaná aktualizace jez na Labi v Děčíně přímo nevymezuje, vyjadřuje se jen k celkovému zabezpečení splavnosti Labe jako vodní cesty mezinárodního významu od Pardubic ke státní hranici s Německem.
 
„V tomto smyslu je v platných zásadách územního rozvoje Ústeckého kraje Děčín již zahrnut do vymezeného koridoru Labské vodní cesty mezinárodního významu, a to pro úsek okresu Děčín státní hranice," doplnila Hanáčková.
 
Ředitelství vodních cest podle dva roky starých plánů počítalo s tím, že jez v Děčíně bude zprovozněn již v roce 2018. „Nyní je příhodná doba na stavbu, nakloněna je jí vláda, prezident, náš kraj a proti není ani německá strana," řekl ústecký hejtman Oldřich Bubeníček (KSČM).
 
Proti zásahům do toku největší české řeky se v minulosti stavěla zejména různá ekologická sdružení. Bála se poškození biotopů.
 
V dokumentu je také zahrnut záměr kapacitní silnice v úseku Chomutov Křímov Hora Sv. Šebestiána. „Tato případná investice státu vždy byla a je v zájmu kraje, proto ji zahrnul již do současně platných zásad územního rozvoje. Vlastní realizace je závislá na investičních možnostech státu," uvedla Hanáčková.
 
Pro Ústecký kraj nedoznaly rozvojové oblasti a osy celostátního významu v projednávané aktualizaci žádných věcných změn. Priority státu a kraje se ve větší míře ztotožňují. Patří mezi ně revitalizace krajiny, obnova ekologické stability, vytváření podmínek pro rozvoj ekonomiky či přizpůsobení dopravní a technické infrastruktury strategickým cílům rozvoje kraje.
 
zdroj: ČTK