Hlavní stránka Regiony Středočeský kraj Tisková zpráva: „Středočeská koalice ČSSD a KSČM odmítá diskuzi o potřebách svých občanů v oblasti dopravy.“

Tisková zpráva: „Středočeská koalice ČSSD a KSČM odmítá diskuzi o potřebách svých občanů v oblasti dopravy.“

31. 1. 2011

„STAROSTOVÉ A NEZÁVISLÍ“: „Středočeská koalice ČSSD a KSČM odmítá diskuzi o potřebách svých občanů v oblasti dopravy.“

 

 
            Chování zastupitelů ČSSD a KSČM splnilo očekávání -  program schůze zasedání Středočeského zastupitelstva NEBYL SCHVÁLEN! Tím se potvrdila ignorance obou koaličních stran vůči hlasu starostů obcí a měst.  Bojí se snad hejtman Rath otevřené diskuze se starosty či opozicí na téma rušení autobusových spojů? 
                Rušení spojů otřásá mnoha radnicemi ve Středočeském kraji. Hnutí „STAROSTOVÉ A NEZÁVISLÍ“ vyzývá hejtmana Ratha: „Nerušte autobusové spoje, zrušte diskriminační žákovské jízdné!
„Rušení spojů není nutné“, říká krajská zastupitelka Věra Kovářová a dodává: „Zvýšením jízdného v průměru o 25% dojde i ke zvýšení tržeb“. V rámci Pražské integrované dopravy se počítá se snížením úhrad Středočeským krajem cca ve výši 30 mil. Kč. Nárůst tržeb se odhaduje cca o 55 mil. Kč. „Zvýšené tržby a výše dotace z rozpočtů obcí pokryjí chybějící finanční prostředky a k rušení autobusových spojů není tedy důvod,“ zdůrazňuje Kovářová. Podle Kovářové není možné, aby současně došlo ke zvýšení jízdného a zároveň ke snížení komfortu pro cestující, tedy ke snížení počtu spojů.
 
Hejtman Rath zdůvodňuje redukci autobusových spojů vládními škrty a snížením vládních dotací do veřejné dopravy. „Pan hejtman neříká pravdu,“ konstatuje Petr Holeček, starosta Kralup nad Vltavou, „protože daňové příjmy kraje, ze kterých je hrazena základní dopravní obslužnost v autobusové dopravě, se meziročně v podstatě nesnížily.“ Také finanční prostředky na základní dopravní obslužnost ve vlakové dopravě z Ministerstva dopravy zůstávají ve stejné výši 2,6 mld. Kč.
 
Kraj chce přesunout část nákladů na dopravní obslužnost opět na samosprávy bez předcházející diskuze. „S tím zásadně nesouhlasím. Jde o plošné škrty bez ohledu na schválené rozpočty obcí.“ říká starosta obce Kmetiněves Luděk Kvapil a vyzývá hejtmana Ratha: „Nerušte spoje, zrušte diskriminační refundaci žákovského jízdného!“.  Znevýhodňuje totiž žáky přejíždějící z území jednoho kraje na území kraje jiného (např. z obcí z okolí Prahy – většina z nich dojíždí do hl. města), kteří nemají nárok na refundaci jízdného. 
Kromě toho je paradoxem, že rodič sice obdrží za své dítě refundaci jízdného, zároveň však sám za sebe zaplatí zvýšené jízdné. „Žákovské jízdné zaplatí obce (v důsledku přesunutí spojů do ostatní dopravní obslužnosti) a ostatní cestující Středočeského kraje (formou zvýšeného jízdného),“dodává krajský zastupitel Miroslav Lid.
 
Pro celý systém veřejné dopravy je důležitá cena dopravního výkonu, na kterou má zásadní vliv optimalizace systému veřejné dopravy. „Rezervy lze hledat, ovšem za účasti starostů obcí a měst, kteří přesně znají potřeby občanů na úseku dopravní obslužnosti,“ říká poslanec a krajský zastupitel Luděk Jeništa a pokračuje: „Hnutí „STAROSTOVÉ A NEZÁVISLÍ“ ve spolupráci s TOP 09 v krajských volbách 2012 bude prezentovat připravovaný jednotný integrovaný dopravní systém Prahy a Středočeského kraje tak, aby byl efektivní, pro cestující komfortní a jednoduchý.“ 
 
Kontakty:
Mgr.Luděk Jeništa, poslanec a krajský zastupitel
mobil: 602 252 200
e-mail: starosta@mesto-vlasim.cz
 
Ing.Věra Kovářová, krajská zastupitelka
mobil: 605 984 253
e-mail: vera.kov1@seznam.cz
 
Petr Holeček, starosta města Kralupy nad Vltavou, krajský zastupitel
mobil: 777 798 184
e-mail: petr.holecek@mestokralupy.cz
 
Dr. Miroslav Lid, krajský zastupitel
mobil: 603 288 607
e-mail: miroslav.lid@seznam.cz
 
Luděk Kvapil, starosta obce Kmetiněves
mobil: 602 311 548
e-mail: ludek.kvapil@tiscali.cz

Autor: Tisková zpráva