Hlavní stránka Regiony Středočeský kraj Pecková (STAN): Na kosmetickou změnu barev vozidel PID není vhodná doba. Počkejme na lepší časy, určitě se dohodneme.

Pecková (STAN): Na kosmetickou změnu barev vozidel PID není vhodná doba. Počkejme na lepší časy, určitě se dohodneme.

22. 7. 2020

Neschopnost komunikace současného vedení Středočeského kraje měla způsobit, že pražští radní chtějí schválit nový design vozidel PID i samotné logo PID bez dohody se Středočeským krajem. Integrovaná doprava má však působit jednotně, a to nejen v oblasti společných jízdenek a návazností mezi vlaky a autobusy, ale svým vzhledem. V kraji však dochází k výpadkům příjmů do rozpočtu. Je nutné mít dostatek peněz na dokončení integrace a zachování rozsahu dopravní obslužnosti a infrastruktury, proto středočeský STAN Praze navrhuje najít společné řešení designu vozidel a loga PID až po odeznění krize.

Pecková (STAN): Na kosmetickou změnu barev vozidel PID není vhodná doba. Počkejme na lepší časy, určitě se dohodneme.

Pecková (STAN): Na kosmetickou změnu barev vozidel PID není vhodná doba. Počkejme na lepší časy, určitě se dohodneme.

„Významné integrované dopravní systémy v Česku i zahraničí mají svůj jednotný design včetně loga. Kvůli neochotě Středočeského kraje hrozí, že budou v budoucnu vozidla PID vypadat jinak v Praze než ve Středočeském kraji,“ sdělila Ing. Věra Kovářová, poslankyně, členka Podvýboru pro dopravu a zastupitelka Středočeského kraje. Na základě designérské soutěže mělo být vybráno nové logo systému PID a vytvořena nová vizuální identita systému PID (vzhled vozidel), která zároveň vizuálně sjednotí integraci veřejné dopravy v Praze i Středočeském kraji do jednoho moderního a atraktivního systému, které zajišťuje dopravní obslužnost téměř čtvrtiny obyvatel Česka. „Vedení kraje se této soutěže z nepochopitelných důvodů ani do vypuknutí koronavirové krize příliš aktivně neúčastnilo. Přitom i současný barevný vzhled vozidel je výsledkem kompromisu, který Středočeský kraj akceptoval, protože v současné „trikolóře“ – státních barvách České republiky jsou zastoupeny barvy obou krajů. Kvůli nečinnosti kraje nyní hrozí, že Praha přijme své rozhodnutí o vzhledu vozidel jednostranně,“ doplnila poslankyně Kovářová. Podle Kovářové je však momentální načasování změny barev i loga nevhodné a je třeba vzniku „barvičkové války“ mezi Prahou a Středočeským krajem zabránit.

„Kvůli koronaviru dojde k výpadkům příjmů do středočeské krajské pokladny. Prioritou kraje bude dokončit integraci veřejné dopravy a zachovat rozsah dopravní obslužnosti – to znamená mít dostatek peněz, aby kraj nemusel škrtat ani vlakové, ani autobusové spoje“, shrnula finanční situaci kraje Mgr. Petra Pecková, starostka Mnichovic a kandidátka na středočeskou hejtmanku za hnutí STAN ve spolupráci s KDU-ČSL a SNK-ED. „Chápu potřebu inovace, ale v současné krizi nepřinese cestujícím změna barev vozidel a loga PID nic pozitivního. Jen by stála mnoho peněz, které však kraj nebude mít. Prioritou kraje nyní musí být kvalitní dopravní obslužnost a infrastruktura. Je ty umožní lidem najít si případné nové zaměstnání v době, kdy jim hrozí propouštění,“ vysvětlila starostka Pecková.

„Chtěl bych požádat naše pražské kolegy v Radě hl. m. Prahy, aby odložili hlasování o změně designu a loga PID na dobu po odeznění koronavirové krize,“ oznámil Ing. Věslav Michalik, předseda středočeského hnutí Starostů a nezávislých (STAN).  „Pokud bude hnutí STAN ve vedení kraje po podzimních volbách, budeme připraveni najít společnou dohodu na logu PID i designu vozidel,“ dodal předseda Michalik.

Autor: Filip Reinöhl