Hlavní stránka Regiony Středočeský kraj Kraj chce i nadále objednávat vlaky z Mladé Boleslavi na Liberecko a Ústecko

Kraj chce i nadále objednávat vlaky z Mladé Boleslavi na Liberecko a Ústecko

11. 11. 2022

Středočeský kraj chce i nadále objednávat osobní železniční dopravu mezi Mladou Boleslaví, Svorem v Libereckém a Rumburkem v Ústeckém kraji. Dnes se na tom shodli krajští radní. Návrh ještě musí potvrdit zastupitelstvo. Kraj v případě schválení zadá zakázku napřímo dopravci ARRIVA vlaky, který linku obsluhuje doposud.

Kraj chce i nadále objednávat vlaky z Mladé Boleslavi na Liberecko a Ústecko

Kraj chce i nadále objednávat vlaky z Mladé Boleslavi na Liberecko a Ústecko

„Navazujeme na rok 2019, kdy Středočeský kraj s dopravcem uzavřel smlouvu z důvodu rozvoje železniční dopravy ve Středočeském kraji. Smlouva byla uzavřena do konce jízdního řádu v roce 2022, tj. do 11. 12. 2022. Vzhledem k tomu, že se jednalo o objednávku do 50 tisíc vlakokilometrů, byla smlouva uzavřena přímým zadáním. Jednalo se o doplňkové výkony osobních vlaků, které jsou výhodně dopravně-technologicky provázány s rychlíkovou linkou R22 Kolín – Šluknov, kterou dopravce provozuje pod objednávkou ministerstva dopravy,“ upřesňuje Petr Borecký, radní pro oblast veřejné dopravy.

Vzhledem k tomu, že tyto objednané doplňkové dopravní výkony spadají do dopravní koncepce obslužnosti kraje a dopravce již s ministerstvem uzavřel novou smlouvu na provozování rychlíkové linky R22 pro období od 12. 12. 2022 do konce platnosti jízdního řádu v roce 2027, chce i kraj uzavřít s dopravcem nový kontrakt stejném rozsahu, tj. od 12. 12. 2022 do změny JŘ v roce 2027. „Vzhledem k tomu, že se jedná o objednávku do 50 tisíc vlakokilometrů, měla by být smlouva, stejně jako v předchozím případě, uzavřena přímým zadáním,“ informuje Petr Borecký.

Konkrétně chce kraj objednat osobní vlaky Os 16001 (Rumburk – Mladá Boleslav hl.n.), Os 16002, Os 16004 (Mladá Boleslav hl.n. – Svor) a soupravový vlak Sv 16042. Na lince bude, v případě, že zastupitelstvo posvětí návrh, platit Tarif PID v rámci jeho územní platnosti. Pokud návrh projde, zaplatí letos kraj dopravci bezmála 200 tisíc korun, v příštím roce by se mělo jednat o částku zhruba 3,12 milionu korun. Peníze půjdou z rozpočtu kraje.