Hlavní stránka Regiony Středočeský kraj Chceme spojit pražskou a středočeskou integrovanou dopravu!

Chceme spojit pražskou a středočeskou integrovanou dopravu!

25. 5. 2012

TOP 09 A HNUTÍ STAROSTOVÉ A NEZÁVISLÍ VE STŘEDNÍCH ČECHÁCH VYZÍVAJÍ KRAJSKÉ VEDENÍ ČSSD A KSČM, ABY ZAHÁJILO PŘÍPRAVY VEDOUCÍ KE SPOJENÍ PRAŽSKÉ A STŘEDOČESKÉ INTEGROVANÉ DOPRAVY DO JEDNOHO SYSTÉMU TZV. „METROPOLITNÍ INTEGROVANÉ DOPRAVY“. DÍKY DOSAVADNÍ DOPRAVNÍ NEKONCEPČNOSTI KRAJE BYLA AUTOBUSOVÁ DOPRAVY PŘED KOLPASEM. SPOJENÍM DOPRAV OBOU KRAJŮ SE ZAMEZÍ DALŠÍMU ROZHAZOVÁNÍ PENĚZ NA ODDĚLENÉ SYSTÉMY VEŘEJNÉ DOPRAVY, ODSTRANÍ NELOGICKÉ DUPLICITY V DOPRAVĚ A ZVÝŠÍ SE KOMFORT CESTUJÍCÍCH.

 

 Krajský úřad se svým postupem v minulých měsících dostal do vlastní pasti. Reálně hrozil kolaps veřejné autobusové dopravy v kraji a přerušení autobusového spojení s Prahou. Po rezignaci Davida Ratha se Rada Zastupitelstva Středočeského kraje konečně rozhodla zrušit výpovědi autobusovým dopravcům a přiklonila se i k pozastavení neprůhledných výběrových řízení na nové provozovatele. TOP 09 a STAN vítají zrušení výpovědí, ale také žádají zahájit proces sjednocení středočeské a pražské integrované dopravy.
„Chybné kroky vedení Středočeského kraje v oblasti dopravy se nesmí opakovat. Kraj nesmí svou dopravu od Prahy a dalších krajů izolovat, ale musí ji naopak propojit,“ řekla kandidátka na hejtmanku, poslankyně Helena Langšádlová. „Nikdy nám nešlo o boj s hejtmanem Rathem, ale o eliminaci škod, které vedení kraje občanům, resp. autobusové dopravě, způsobuje. Cílem stále zůstává zabránit likvidaci a izolaci veřejné dopravy v kraji, ale naopak chceme propojením zvyšovat komfort cestování pro Středočechy“, vysvětluje Langšádlová.
TOP 09 a STAN ve spolupráci s pražským magistrátem prosazuje projekt společné veřejné dopravy na území Středočeského kraje a Hlavního města Prahy, takzvanou Metropolitní integrovanou dopravu (MID). Tento systém by přinesl nejen významné úspory v rozpočtu zadluženého kraje, ale také rychlé, pohodlné a v některých případech dokonce levnější cestování nejen všem občanům Středních Čech. Příkladem výhodnosti prosazovaného systému je například i možnost cestovat na jednu jízdenku po celém území bez ohledu na typ dopravního prostředku.
„Společná veřejná doprava Prahy a Středočeského kraje je jediným rozumným řešením, které je ekonomicky nejvýhodnější. Ušetřené peníze můžeme ponechat v dopravě a budeme jimi financovat zlepšování a zkvalitňování celého dopravního systému,“ plánuje šéf pražského výboru pro dopravu Jiří Nouza.
„Máme propracován základní rámec propojení obou systémů dopravy. Vedení kraje v čele s Rathem však dosud naprosto odmítalo jednat se starosty středočeských obcí a pražským magistrátem. Prosazovalo jednostranné řešení, chtělo dopravně izolovat Středočeský kraj od Prahy. Proto vyzýváme současné vedení, aby akceptovalo naši výzvu a začalo s odborníky a krajskými politiky obou krajů a politiky či zástupci středočeských měst a obcí pracovat na spojení Pražské a Středočeské integrované dopravy“, dodala krajská zastupitelka Věra Kovářová z Hnutí Starostů a nezávislých.
 
Mgr. Helena Langšádlová,
poslankyně PS za Středočeský kraj (TOP 09)
mobil: 725 447 224
e-mail: langsadlovah@psp.cz
 
Ing. Věra Kovářová,
krajská zastupitelka (STAN), zastupitelka obce Chýně
mobil: 605 984 253
e-mail: vera.kov1@seznam.cz
 
Ing. Jiří Nouza předseda Výboru pro dopravu ZHMP (TOP 09) e-mail: Jiri.Nouza@praha.eu
 
Přílohy: 
 
1) Dopis – výzva Robinu Povšíkovi na zahájení příprav na spojení Pražské a
Středočeské integrované dopravy za účasti odborníků, krajských politiků a komunálních politiků ze středočeských měst a obcí
 
2) Návrh TOP 09 / Starostové na „Metropolitní integrovanou dopravu

Autor: Tisková zpráva