Hlavní stránka Regiony Pardubický kraj Výzva k zachování pošt v malých obcích

Výzva k zachování pošt v malých obcích

9. 10. 2015

jako starostka malé obce, ve které (zatím) funguje poštovní pobočka, se touto výzvou obracím na Vás všechny, kteří máte možnost současný stav služby zvané „Česká pošta“ pozitivním způsobem ovlivnit.
Výzva k zachování pošt v malých obcích

Výzva k zachování pošt v malých obcích

 Alarmující situace popsané níže sice pocházejí z našeho regionu, ale poznatky mých kolegů starostů z dalších okresů kraje jsou obdobné. K následujícímu dochází v mém okolí v posledních dvou týdnech a mohu doložit výpověďmi aktérů:
doporučená zásilka není uložena na poště, uvedené ve výzvě, ani 5. den po obdržení výzvy, v systému ČP je však označena jako předaná v den výzvy (nakonec byla dohledána na jiné poště)
dopis do vlastních rukou bez vyznačené možnosti „vhodit do schránky“ je do schránky volně vhazován bez osobního předání nebo jakékoliv předchozí výzvy k vyzvednutí zásilky
na výzvě k vyzvednutí se uvádí, že adresát si může zásilku vyzvednout na poště cca 10 km vzdálené přesto, že v místě bydliště je poštovní pobočka a další pošta včetně balíkové přepážky je v bližším městě (na dokreslení: když si pak tento adresát na uvedenou poštu zajel, zásilka tam nebyla, což nedokázali zaměstnanci ČP vysvětlit ani zásilku dohledat - nakonec se kupodivu objevila na místní pobočce)
na výzvě k vyzvednutí zásilky je uvedeno správné jméno adresáta, ale adresa je co do názvu obce a čísla popisného úplně jiná, než na zásilce (tato zásilka byla naštěstí dohledána na poště v místě bydliště, ale jak k zápisu nesmyslné adresy vůbec může dojít?)   
nejsou rozlišovány různé části obce v případě shody čísel popisných s vysvětlením doručovatelek, že „se přece nebudou učit jména a části obce, ať si zásilku lidi předají mezi sebou“
výzva k vyzvednutí balíku s uvedením „adresát nezastižen“ je vhazována do schránky v době, kdy je adresát doma 
nedodání výzvy k vyzvednutí zásilky a odeslání balíku, na který adresát čekal, zpět odesílateli
mobilní doručovací služba zazvoní u adresáta s tím, že mu veze balík – a ejhle, v autě balík není 
doručovatelka klidně nedoručí zásilku, protože „nemá čas“ – zítra je přece taky den
v neposlední řadě se jedná o nedoručené a ztracené zásilky, pravidelné doručování kolem 18. hodiny odpolední, kdy jsou úřady a instituce již zavřené a další „drobné“ problémy.
Ptáte se, jak je toto vše vůbec možné? Osobně se stavu, který nastal, naprosto nedivím. Podmínky, které byly v posledních měsících až letech pro zaměstnance České pošty nastoleny, z tohoto státního podniku vyhnaly většinu z těch, kteří byli schopni svou práci vykonávat svědomitě a ke spokojenosti nás, zákazníků. Ti chudáci ženské, které poštu roznášejí, za to nemohou, problém je ve způsobu, jakým je celý systém měněn.  Z pohledu zákazníka je to cílená destrukce zevnitř, která se dá popsat následovně: Jakže, pobočky se nepodařilo zrušit a ČP zredukovat na (kdoví, čí?) objednávku tak, jak jsme chtěli? No tak to očešeme jinak, vše v zájmu „ušetření“ a zkvalitnění služeb, že - támhle utáhneme šroubky, tady přitvrdíme, uděláme nelogické systémové změny a zásahy do stávající fungující struktury, kvalitním zaměstnancům pošty to znepříjemníme tak, aby pochopili, že mají odejít, ti noví to nebudou zvládat, lidé budou nespokojení, začnou prahnout po změně, starostové budou muset ustoupit, vezmou poštovní služby raději na triko obcí, protože budou chtít službu občanům zachovat – no a Česká pošta bude postupně přesně tam, kam ji chce kdovíkdo(?) už pár let dostat... 
Motáme se kolem kauzy restrukturalizace České pošty už několik let a doposud se mi nepodařilo úplně pochopit (nebo se mi tomu nechce věřit), jak je možné, že stát jen přihlíží destrukci služby, která tady desítky let fungovala ke spokojenosti všech. No holt ano, stálo to peníze – no, ale o ty přece jde, vždyť ty můžou téci jinam, že…
Vážení, ujišťuji Vás, že my, uživatelé služby Česká pošta, nechceme nemožné. Chceme pouze dosažení stavu, kdy budou mít všichni občané dostupnou možnost v pořádku a včas odeslat nebo obdržet dopis či balíček, popřípadě si zařídit finanční transakci ve své Poštovní spořitelně tak, jak bylo po léta v naší zemi zvykem.
Děkuji Vám za pochopení a pomoc při dosažení tohoto cíle.
 
Zuzana Tvrzníková, starostka obce Zámrsk, členka krajského výboru STAN Pardubického kraje