14. 4. 2025
Hlavní stránka Regiony Pardubický kraj Moderní stravovací provoz v Pardubické nemocnici
Moderní stravovací provoz v Pardubické nemocnici
18. 9. 2023
O stravování v nemocnicích se hodně povídá. Náměstkyně hejtmana Pardubického kraje zodpovědná za zdravotnictví Michaela Matoušková si šla proto jídelnu v Pardubické nemocnici vyzkoušet na vlastní kůži.

Moderní stravovací provoz v Pardubické nemocnici
Před prázdninami jsme opět najeli na plný režim stravovacího provozu. První, co mě potěšilo, byla naprosto plná jídelna lékařů, sestřiček a dalšího personálu nemocnice. Dalším pozitivem je výběr z jídel, salátů a zákusků, ale i nealka. Zaměstnancům sloužícím ve večerních hodinách jídlo zabalí s sebou, aby si ho mohli ohřát. Měla jsem možnost zeptat se, zda jsou jídla chutná a moc mile mě překvapili pozitivní reakce.
O spokojenosti jasně hovoří i počty odebraných jídel. Zatímco před rekonstrukcí stravovacího provozu si personál odebíral 400 až 500 porcí denně, dnes atakujeme rovnou tisícovku. A jak mi řekl osobně pan šéfkuchař, tak odhaduje, že bude strávníků ještě přibývat.
Já jsem vyzkoušela kuřecí rolku s bramborovým pyré, ale vaří i takové dobroty jako jsou burgery s trhaným masem, kynuté knedlíky, těstoviny, kuskus, ryby a další i moderní dobroty. Jídelníček je opravdu pestrý a zaměstnanci spokojení.
Byla jsem se také podívat v provozu, kde se chystá jídlo pro pacienty nemocnice. Tam je to mnohem složitější, protože je velké množství diet. Zrovna se ale vařil vývar a pan šéfkuchař mi popisoval, z jakého masa, kostí a zeleniny ho 16 hodin táhnou. Tak takový vývar si neudělám ani doma. Poctivák plný síly, aby se naši pacienti rychle uzdravovali
Právě se odváželo další jídlo – tentokrát studená kuchyně. Vše čerstvé, krásně zabalené, popsané…
Poprosila jsem také pana ředitele, aby nutriční sestry zjišťovaly u pacientů to, s čím se léčí, a volily také vhodné svačiny a studené večeře. Aby třeba pacient s těžkou zlomeninou ruky nedostal chleba a pomazánku v krabičce, ze které si ten chleba nemůže jednou rukou natřít. V kuchyni neznají pacienta, kterému jídlo putuje, proto musí být správně nastavena komunikace.
Návštěva proběhla na 1* a moc děkuji personálu kuchyně, že se se vší zodpovědností a péčí stará o naše pacienty. Protože i jídlo léčí.
Autor: Jana Rosenbergerová