Hlavní stránka Regiony Moravskoslezský kraj Piráti a Starostové v Karviné nabízejí finanční pomoc v nouzi

Piráti a Starostové v Karviné nabízejí finanční pomoc v nouzi

9. 4. 2020

Karviná, 8. dubna 2020 - Víte o někom, kdo potřebuje pomoci kvůli koronaviru? Na to se ptají Piráti
a Starostové v Karviné, kteří dnes zveřejnili svou výzvu na sociální síti Facebook.

Petr Letocha

Petr Letocha

Dohodli jsme se, že se složíme a věnujeme částku 10 000 Kč na pomoc někomu konkrétnímu, kdo
se v důsledku koronakrize ocitl ve finanční nouzi. Ať už jde o samoživitelky, živnostníky nebo
seniory. Vyzvali jsme proto občany našeho města, aby nám posílali příběhy lidí ze svého okolí,
kteří by nutně potřebovali pomoc. Dar poskytneme anonymně, popíšeme pouze příběh,

vysvětluje karvinský zastupitel Petr Letocha (STAN).
Drobná finanční pomoc ale není jediný způsob, jak pomoci. „Od začátku se každý z nás snaží pomoci,
jak může. Občanský aktivismus a starost o naše okolí je právě teď mimořádně důležitý. Někdo šije
roušky, Radim Kravčík se přihlásil neziskové organizaci ADRA, zapojil se jako dobrovolník a nakupuje
seniorům. Tomáš Chorzempa na počátku krize posílal na vlastní náklady sms informační smsky
karvinským seniorům. My s Petrem Letochou jsme jako zastupitelé řešili situaci v OKD, natočili
informační videa ohledně zřízení odběrového místa nebo odpouštění nájmů v prostorách města i
bytech Residomo. Iniciovali jsme také schůzku se zástupci zastupitelských klubů a předali vedení
města podněty na pomoc podnikatelů. Byly mezi nimi například vouchery nebo speciální karvinské
stravenky, které by se daly uplatnit u místních podnikatelů a město by na ně přispívalo,
“ popisuje
Zuzana Klusová.
Přestože to vypadá, že Česko situaci s koronavirem zatím zvládá dobře, vyhráno ještě zdaleka není.
„Určitě tímto nekončíme a budeme rádi za další podněty. Chceme se zaměřit také na osvětovou kampaň „Zachraň živnostníka“. Chceme motivovat Karviňáky, aby v budoucnu místo velkých řetězců,
polských tržnic nebo supermarketů nakoupili raději v místních menších obchůdcích, koupili si pivo
třeba z místního malého pivovaru nebo maso ve farmářském obchodě. Pomůže to našemu městu
lépe se vypořádat s ekonomickými důsledky krize a podpořit nejen místní podnikatele, ale také
komunitu a sounáležitost,“
dodává Petr Letocha.

Autor: L Honusek 2