Hlavní stránka Regiony Karlovarský kraj Aktuality Hejtman Petr Kulhánek řešil se zástupci ŘSD opatření na nebezpečném úseku silnice z Karlových Varů směrem na Prahu

Hejtman Petr Kulhánek řešil se zástupci ŘSD opatření na nebezpečném úseku silnice z Karlových Varů směrem na Prahu

9. 9. 2021

V posledních týdnech došlo v problematickém úseku silnice I/6 na výjezdu z Karlových Varů u golfového hřiště k velmi vážným dopravním nehodám. Hejtman Petr Kulhánek proto jednal s ředitelem karlovarského pracoviště Ředitelství silnic a dálnic Lukášem Hnízdilem o opatřeních, která by situaci co nejrychleji zlepšila.

Hejtman Petr Kulhánek řešil se zástupci ŘSD opatření na nebezpečném úseku silnice z Karlových Varů směrem na Prahu

Hejtman Petr Kulhánek řešil se zástupci ŘSD opatření na nebezpečném úseku silnice z Karlových Varů směrem na Prahu

Nehody se přitom staly jak ve směru na výjezdu z Karlových Varů okolo střelnice a ke Golf Resortu Karlovy Vary, tak v opačném směru od Prahy. „Snažil jsem se dobrat takového řešení, aby řidiči byli především včas informováni o tom, že úsek je nebezpečný, a přizpůsobili tomu styl jízdy. Ředitelství silnic a dálnic se domluvilo s Policií ČR a s odborem dopravy krajského úřadu, že v horizontu dvou týdnů bude v rizikovém úseku zahájena pokládka tzv. mikrokoberce, který má zdrsněný povrch a zajišťuje větší přilnavost pneumatik. Zároveň se připravuje zavedení úsekového měření rychlosti, za jejíž překročení následuje sankce. Dále se chystá projekt systému proměnného dopravního značení reagujícího na změnu klimatických podmínek. Stávající dočasné svislé značení silničáři v nejbližších dnech vymění za stacionární. Podle informací ŘSD se ve stoupání nad policejní střelnicí plánuje i vyšší distance pruhů oddělujících směr tam a zpět,“ popsal hejtman.

Plán ŘSD by měl pomoci bezpečnějšímu a plynulejšímu provozu v místě, z pohledu kraje jde ale stále jen o provizorní řešení. „Samozřejmě to jsou opatření, která by aktuálně mohla mít pozitivní dopad, ale nejvíce by věci prospělo, kdyby stát zmiňovaný úsek dálnice D6 realizoval podstatně dříve, než na konci kompletní dostavby D6. Maximálnímu urychlení stavby sice brání současný stav přípravy, zejména majetkoprávní vztahy, přesto věřím, že určitě i opakovaná nehodovost přispěje k velkému tlaku na zrychlení příprav a realizaci čtyřpruhu v úseku,“ dodal Petr Kulhánek.

Autor: Jiří Duchek