Hlavní stránka Regiony Jihomoravský kraj Bodyguard nebo billboard?

Bodyguard nebo billboard?

30. 9. 2013

aneb Tak jsme měli u nás na Jižní Moravě prezidenta

 

Pro každého by mělo být ctí, navštíví-li ho pan prezident. Také pro náš kraj to byla čest a bezpochyby událost. A to myslím vážně a bez jakéhokoliv sarkasmu. Můžeme si někteří myslet, co chceme, ale prezident je prezident a pro mnoho z našich občanů, kteří se návštěvy zúčastnili a viděli „živého“ Miloše Zemana, to byl jistě zážitek. Pan prezident má jistě svoje charisma a dokáže svými nastudovanými bonmoty určitě okouzlit. Však měl na studium dostatek času při objímání stromů.  Zlí jazykové tvrdí, že to zachránilo stromy na Vysočině před kůrovcem, protože se raději v panice odstěhoval na Šumavu. Ale to není to, co bylo na jeho návštěvě zajímavé. Politologové, sociologové a jiní logové se shodli v tom, že to není úplná náhoda, že pan prezident, v předvolební době, navštívil svoje volební koně v jejich krajích, městech a vesnicích, i když tvrdil, že to tak není. Jen naivní hlupáček si nemohl povšimnout poznámek, které měly voliče nasměrovat tam, kam je třeba.

A nyní mi dovolte jen malou osobní poznámku. Před nějakou dobou se moje žena zúčastnila setkání se spolupracovníky. A po tomto setkání jí nabídli, že ji doprovodí na vlakové nádraží. Ten, kdo byl někdy večer v Brně na vlakovém nádraží, jistě pochopí, že nabídku ráda přijala. Nabídka zněla: pojď, budu Ti dělat billboarda. Brněnsky řečeno bilbórda. Samozřejmě z toho bylo velké haló. Zaměnit bodyguarda za billboarda, bylo krásné.

 A teď jsem si na to znovu vzpomněl. Také pan prezident měl svého billboarda, který se od něj nehnul na krok. Byl to neplacený, předvolební billboard v osobě našeho pana hejtmana Haška, familiárně prezidentem oslovovaným Michale. Nechránil prezidenta jako bodyguard, jen se snažil, stejně jako billboard, být co nejvíce viditelný, což se mu dařilo. Dokonce se vykašlal i na zahájení kampaně ČSSD v Brně. Proč se snažit se Sobotkou na náměstí, když mohu být s Milošem ve všech sdělovacích prostředcích. A tak stejně jako pan Babiš, který si koupil sdělovací prostředky, aby se mohl co nejvíce prezentovat, také náš pan hejtman využil, ale  bezplatně předvolební kampaň ke svému zviditelnění. Nevím sice jak moc bezplatně, jestli to nešlo i z krajských peněz, ale na to se budoucího premiéra nikdo ptát nebude.

Na závěr ještě jeden drb z krajského úřadu. Úředníci, kteří během roku hrají hru, kdo zahlédne svého hejtmana a někteří ho prý viděli i dvakrát, se těší, že bude jmenován premiérem, všichni mu to ze srdce přejí, jen aby už konečně někdo jiný ten kraj začal opravdu řídit.

 

 

Autor: Jaroslav Žalkovský