Hlavní stránka Regiony Jihomoravský kraj Aktuality Silnice 43: trasa přes Bystrc prošla.

Silnice 43: trasa přes Bystrc prošla.

9. 3. 2020

Krajští zastupitelé schválili trasu nové silnice 43 přes brněnskou Bystrc v silniční variantě bez tangenty.

Náměstek hejtmana pro územní plánování Martin Maleček (Starostové pro jižní Moravu).

Náměstek hejtmana pro územní plánování Martin Maleček (Starostové pro jižní Moravu).

Projektanti navrhli celkem tři varianty. Všechny přes Bystrc. Zvítězila silniční bez tangenty. „Požadujeme, aby silnice v Bystrci byla v tunelu, tubusu nebo překrytá. Celý průjezd touto městskou částí včetně úseku kolem přehrady bude chráněný,“ uvedl náměstek hejtmana pro územní plánování Martin Maleček.
Odpůrci prosazují variantu vedení silnice 43 Boskovickou brázdou. Podle Davida Bartoše z Troubska na Brněnsku schválená varianta silnice významně poškodí desítky tisíc obyvatel Troubska či brněnských městských částí Bosonohy, Bystrc nebo Kníničky. „Tito lidé mají právo bojovat za životní prostředí své rodiny,“ prohlásil.
Trasa přes Bystrc obsahuje i jižní obchvat Kuřimi. „Má vzniknout v místě, kde bydlí tisíce lidí, přivede před jejich okna zhruba pětadvacet tisíc aut denně jen do vzdálenosti zhruba sta metrů,“ řekl David Kuman z Kuřimi.
Trasu přes Bystrc naopak podporuje kuřimský starosta Drago Sukalovský. „Jsme přesvědčení, že co nejrychlejší doplnění zásad územního rozvoje je v zájmu obyvatel kraje,“ zmínil.
Sukalovský ještě doplnil, že podporu vyjádřilo svým podpisem i dalších asi osmdesát starostů včetně těch v trase stávající I/43.
Variantu veřejně za Brno podpořila také primátorka Markéta Vaňková.
Dalším krokem bude 13. května veřejné projednání v brněnském kině Scala. „V září zastupitelé budou schvalovat konečnou verzi aktualizace zásad územního rozvoje,“ doplnil náměstek hejtmana Maleček.

Autor: Michal Hrabal  |  Zdroj: Brněnský deník