Hlavní stránka Regiony Hlavní město Praha Ohlédnutí za jarní kampaní

Ohlédnutí za jarní kampaní

9. 7. 2021

Kampaň. Pořád se o ní hovoří, pořád na ni klademe důraz, pořád apelujeme na osobní účast, ale jaké je vlastně celé její pozadí možná kdekomu z vás uniká. A přiznám se, že uniká možná také mně samotné, ačkoliv jsem prakticky nadosah jejímu epicentru a za Prahu sedím v pražském volebním štábu, který je však jen částečkou v soukolí s ostatními 13 kraji. 

Čtvrteční rozdávání novin s lídry kampaně.

Čtvrteční rozdávání novin s lídry kampaně.

Všem nám centrálně pomáhá centrální volební štáb, který řeší její základní kostru a částečné nákupy ploch a dalších nástrojů v kampani, platí agenturu a volební výzkumy, centrální nákupy pomáhají snižovat ceny. Všechny štáby mají své pirátské i STAN zastoupení tak, aby týmy byly v rovnováze. Od března se scházíme, plánujeme harmonogram a dělíme se do streamů (částí kampaně, za různé oblasti, za něž zodpovídáme). Museli jsme se sladit, dát dohromady krajské rozpočty tak, aby nepřekročily povolenou hranici 90 mil./kampaň celorepublikově. V krajských štábech jsme naplánovali na základě sestaveného krajského rozpočtu své vlastní regionální kampaně s využitím centrální podpory, ale sháníme i vlastní finance. 

Tolik na úvod vhled do základní struktury řízení kampaně a nyní máme tedy za sebou měsíc a půl kontaktní kampaně, kterou jsme v Praze odstartovali ihned den po oficiálním celostátním zahájení kampaně 18.5. Všichni, kdo jste ze STANu projevili zájem v ní pomáhat, jste součástí FB skupiny Pražská kampaň Piráti a Starostové pro Parlamentní volby 2021, která byla založena, abychom měli komunikační platformu na sdílení zkušeností a motivace obou uskupení. Tato skupina má k dnešnímu dni rovných 500 členů z našich a pirátských řad a lidí, kteří zareagovali na náborové video pro dobrovolníky do kampaně. Kontaktní kampaň je však jen a jen na nás, členech a příznivcích, kteří se každý týden na naplánovaných slotech mezi stanicemi metra střídají, usmívají se a předávají naše volební noviny, poutají pozornost k našemu projektu. Začali jsme dříve než konkurence. V Praze máme rozdáno cca 140 000 ks a hlavně jsme nastartovali spolupráci mezi týmy STAN a pirátskými místními skupinami. Sladili jsme se, dohodli, koordinujeme se a toto je úžasný výsledek. Trocha čísel, za která vám všem opravdu moc děkujeme: 18.5. na zahájení jsme ráno obsadili 36 a odpoledne 34 stanic metra a rozdávacích míst, kde v průměru byly 3 lidé na stanovišti, takže to bylo 210 lidí za jeden den v akci a rozdalo se neuvěřitelných 30 000 ks novin. Do konce května proběhlo pak kampaňové rozdávání na 55 stanovištích no a v červnu se přidaly i odpolední stany, které jsme si chtěli vyzkoušet, protože ač jsou logisticky náročnější, je zde větší prostor pro politiky a samozřejmě pro kandidáty. Takže v červnu jsme absolvovali celkem 92 akcí a na nich rozdali  přes 30 000 novin. 

Nyní nás čeká letní přestávka, odpočiňme si a užijme dovolené, kam zamíří i naši voliči. Ale o to více, budeme vidět v regionech, kde byste měli potkávat naše týmy z jiných krajů  třeba i se zmrzlinovým vozem a skákacími hrady a jejich vlastní kampaní.

 

Na slyšenou a hezké léto všem a doufám, že to v září zase rozjedeme  s novým elánem a zamícháme díky vám výrazně volebními výsledky!

 

Autor: Vlasta Urbánková