Hlavní stránka Info a média Výstupy z médií Rath chce rušit spoje MHD! Zkolabuje doprava?

Rath chce rušit spoje MHD! Zkolabuje doprava?

29. 1. 2009

Praha - Rozhodnutím krajských zastupitelů z ČSSD a KSČM vzrostla cena jízdného ve Středočeském kraji od 1. ledna o 20 %, hejtman David Rath (ČSSD) chce navíc ze dne na den zrušit velkou část autobusových spojů. V sobotu to uvedla šéfka středočeské TOP 09 Helena Langšádlová, podle níž nejsou změny nutné.

 

"Rušení spojů je naprostý nesmysl. Veřejná doprava na území Středočeského kraje může být zachována ve stávající podobě bez jakéhokoliv zvýšeného rizika finanční
ztráty," prohlásila předsedkyně středočeské organizace TOP 09 Langšádlová.
 
Ta poznamenala, že podle zpracovaných finančních rozborů je možné po zdražení jízdného zajistit současný rozsah veřejné dopravy a jeho financování v původním rozsahu: "Díky zvýšenému jízdnému se jen do systému
dopravy Pražské integrované dopravy dostane minimálně o 55 milionů více."
 
Langšádlová pochybuje i o smysluplnosti hrazení žákovského jízdného zdarma
žákům cestujícím uvnitř Středočeského kraje. Jedná se prý o diskriminační dělení žáků, kteří mají a nemají nárok na proplacení jízdného, přestože bydlí ve stejném kraji.
 
"Kraj pak musí za žáky hradit dopravcům plnou cenu jízdného plus DPH. Vydává tedy ze svého rozpočtu větší částku za každého žáka, než kterou by zaplatil žák s celostátně uznávanou dotovanou slevou hrazenou ze státních prostředků. Tato částka je pak ve svém součtu srovnatelná s částkou, kterou se vedení Středočeského kraje pod vedení hejtmana Ratha snaží ušetřit na nesmyslném rušení spojů," vysvětlila.
 
Středočeský hejtman David Rath podle Langšádlové tvrdí, že rušení spojů zavinila svými škrty současná vláda
. To je ale údajně lež, což může potvrdit ministerstvo dopravy i rozpočet samotného kraje: "Za tyto škrty v dopravě není zodpovědná stávající vláda, jsou to škrty vyvolané politickými rozhodnutími hejtmana Ratha a jeho ČSSD."
 
TOP 09 a Hnutí Starostů a nezávislých
hodlá v krajských volbách v příštím roce prezentovat připravovaný jednotný integrovaný dopravní systém Prahy
a Středočeského kraje. "A to tak, aby byl efektivní, pro cestující komfortní a jednoduchý
a zároveň aby ho nekompetentnost politiků ani úředníků nemohla likvidovat," uzavřela Langšádlová.

Autor: eurozpravy.cz