- Aktuality
- RUD
- O nás
- Tiskové oddělení
- Výstupy z médií
- Velká města přijdou o miliardu, obce si polepší, Gazdík může slavit
- ODS a ČSSD uchránily úředníky. Stát po nich nemusí vymáhat škody
- Podle nového zákona by měli úředníci za své chyby platit
- Koalice zažehnala krizi kvůli penězům obcí
- Stát dá obcím více z daní, velká města ostrouhají méně, než se čekalo
- Reforma veřejné správy: dupli jsme na brzdu? Šlapeme na plyn?
- Zvětšení prostoru svobody
- Uvědomují si vládní strany nespokojenost občanů
- Spor o policejního prezidenta
- Vypovězení koaliční smlouvy
- Interview s poslancem Stanislavem Polčákem
- Koalice skončí v pátek. A vláda?
- Vhodné téma předvolebního boje
- Koalice ODS, TOP 09 a VV končí. V parlamentu chce ale spolupracovat
- Po hejtmanském křesle touží 14 poslanců a čtyři senátoři
- Koaliční špičky Peake věří
- „Zadlužený kraj vypadá jako snězený krám“
- STAN povede v krajských volbách P. Gazdík
- Peake a poslanci kolem ní jsou slušní lidé, je přesvědčen Gazdík
- Petr Gazdík chce být zlínským hejtmanem a ukončit vládu ODS a ČSSD
- Gazdík: Nezvednu ruku pro nic, co by poškodilo domácí vinaře
- Vláda se dohodla na škrtech
- Ve hře jsou restituce i vyšší příjmy malých obcí
- Interview s poslancem za TOP 09 Stanislavem Polčákem
- Vývoj kolem vládní strany Věci veřejné
- Přežije vláda den, nebo týden? Rozhodne Bárta
- Úkol pro ministra: studentské půjčky
- Bémova imunita se viklá, poslanci by mu ji vzali
- Obce budou moci vykázat chronické zlodějíčky
- Pan Morální kredit
- Znemožnili mě, říká „tichá“ ministryně. A rozdává výpovědi
- Slovenský strach české pravice: Tohle už prostě nesmíme dělat. Jinak končíme
- Lépe by bylo dotační peníze přidělit obcím
- Rozšíření pravomocí NKÚ
- Kroužkovací revoluce zasáhne i kraje
- Nejsem brouk Pytlík
- Boj s korupcí? Určitě ano! Ale ne boj s obcemi...
- Milosti v nemilosti
- Státní firmy bez kontrol NKÚ?
- Na daních obcím se výbor nedohodl
- Za Dohnala může přijít nestraník
- Proměňme Senát v regionální sněm, navrhuje Gazdík
- Polčák: ODS blokuje kontroly NKÚ ve státních podnicích
- Klaus to s milostí přehnal, míní žalobce
- Rozhovor s Petrem Gazdíkem, poslancem TOP 09
- Poslanci schválili omezení imunity zákonodárců a ústavních soudců
- Snižování exhalací skleníkových plynů
- Co nemusíme, neřekneme
- „Bylo to tehdy hodně podivné. Takže jsem hlasoval proti“
- Gazdík: V březnu si nemůžeme dovolit být v EU nečitelní
- TOP 09 a hnutí Starostové zná osm kandidátů do senátních voleb
- Je tu nový hráč pro hejtmanské volby za TOP 09: starosta Heřman
- Ať stát vymáhá škodu po chybujících úřednících, přejí si poslanci
- Novela, která má dát obcím další možnost v boji proti chronickým pachatelům přestupků
- Nový model pro sdílených daní pro obce prošel ve sněmovně
- SANEP: V lednu by volby vyhrála s převahou ČSSD
- Bubeníková (STAN): Rozpočtové určení daní
- Poslanci se bojí o soukromí. ACTA sněmovnou asi neprojde
- Dáme méně. A vymyslíme si to sami
- Berte DNA vrahům, ne neplatičům
- Tohle pro vás může vykonat církev. Nechce miliardy zadarmo
- Další kroužkovací revoluce? TOP 09 ji chystá pro kraje
- I Michal David je umění;
- Dvě dekády bez vize
- ČSSD chce, aby TOP 09 odstranila z názvu "Starostové"
- Průlom: viník se dohodne s žalobou a soudem na trestu
- Gazdík: Dobešův plán financování škol v regionech je špatný
- Z exekucí se stal výnosný byznys
- Stát si chce posvítit také na subdodavatele veřejných zakázek
- Anonymní firmy skončí v roce 2013
- Poslancům hrozí anonym smrtí, pokud podpoří vyrovnání s církvemi
- Kalousek z restitucí nic nemá. Ocení ho až Bůh, tvrdí kníže
- Věci veřejné ve vládě podpořily církevní restituce. Koalice pokračuje
- Církevní restituce
- Eurodotace: místo pomoci černá můra
- Jak odpovídají politici na dotazy občanů?
- Musíme se domluvit
- Zvýšení důchodů o 150 korun. Starat se má rodina, upozorňuje Gazdík
- Jak často chodí poslanci do práce?
- Z čeho mají největší radost? Hlavně z toho, co se koupit nedá...
- Kníže přeje do nového roku zamyšlení, Gazdík lásku
- "Jánošík" Gazdík vyjmenoval čestné politiky, co nekradou. Ze všech stran
- Vánoce politiků: Gazdíkův kapr bude žít. Heger se těší na dobrý spánek
- TOP 09 se už dotáhla na ODS
- Ráda bych za poradce Iva Mathého, říká nová ministryně
- Dvojče vládního návrhu v nemilosti kabinetu
- Klaus jmenoval Hanákovou, z Nečase málem prezident
- Přímá volba: na řadě je Senát
- Osud církevních restitucí
- Rozhodnuto: ministryní kultury bude Alena Hanáková
- Budoucí ministryně kultury Hanáková?
- Pohádka o kariéře. V čem tkví nečekaný úspěch českých starostů
- Má mít NKÚ právo kontrolovat ČEZ? Koalice se neshodne
- Šéf ČT chce, aby hejtmani zhodnotili krajské reportéry. Neuvěřitelné, zlobí se Gazdík
- Polčák: Majetková přiznání jsou zbytečná šikana
- NEJHORŠÍ JE SMRT Z VYDĚŠENÍ
- Kauza ministra kultury Jiřího Bessera
- Za chyby úředníků nebudou platit jen daňoví poplatníci
- Malá, ale naše. Češi hájí miniobce
- Kauza ministra kultury
- Bitva o miliardy z daní. Bitva o miliardy korun velkých měst. Bitva o miliardy pro města a obce
- Odchodem k zachování – kauza ministra Bessera
- Kauza Besser
- Byrokrati ponesou odpovědnost (Petr Havlíček)
- Kvůli korupci budou obce pod větší kontrolou
- Vesnice: Chceme víc!
- Milióny za chyby úředníků se nevymáhají
- Náprava hazardu už je skoro hotova
- Slovácká Jízda králů je zapsána na seznam UNESCO
- Kvalita ovzduší v České republice
- Daně obcím: TOP 09 vs ODS
- POLITIKA: Výbor: NKÚ by měl mít ještě širší pravomoci, než navrhla vláda
- Interview s předsedou poslaneckého klubu TOP 09 a STAN Petrem Gazdíkem
- TOP 09 navrhuje poslat obcím 13,5 miliardy. I na úkor velkých měst
- Nečas zlobí starosty s penězi, na Mikuláše mu nadělí uhlí
- TOP 09 chce peníze pro obce, bojí se koaliční zrady
- Vláda se v tichosti pře, kolik peněz dostanou obce
- Škodu vzniklou špatným rozhodnutím politici a úředníci zaplatí
- Klaus odmítl aby byly firmy trestně odpovědné, politici jsou překvapeni
- Poslanci jsou na „tabuli hanby“. Berou to s úsměvem
- Loterijní zákon nás připravil o miliardy, říkají starostové obcí
- Vládní koalice se na přesunu peněz od největších měst do menších obcí neshodla
- PRÁVO: Skandální zdanění hazardu se pokusí zvrátit Senát
- Gazdík: TOP 09 už nebude tolik loajální ke koalici
- TOP 09 má plán, jak sebrat hazardu rozdělování peněz
- TOP 09 zkusí napravit zdanění hazardu
- TOPka plánuje, co dál se zdaněním hazardu. Možná se spojí s levicí
- Podraz! zlobil se Kalousek na kolegy
- Zvíře není věc a dítě poslouchá
- Poslanci změní naše životy, schválili občanský zákoník
- Koalici rozhádaly stravenky a hazard, dohody už neplatí
- Spory o rozpočet. Změny v daních
- Gazdík (TOP 09): Neomezujeme opozici. Ale chceme jednat věcně
- Obstrukce ve Sněmovně semkly koalici
- Bývalí radní budou muset vysvětlovat i další aktivity
- Smějí se mi!
- Žaloba na Gazdíka neprošla
- Pozor na komára, už nebude jen věc
- Ondrová žaluje Gazdíka za výroky o „zametání“
- Naděje pro přímou volbu: ČSSD přemlouvá své senátory
- Zápis do katastru zdraží na dvojnásobek, rozhodl Senát
- Doživotní imunita poslanců by měla skončit
- ROZHOVOR Se Stanislavem Polčákem o přímé volbě, zrádném slově „může“, hodnotě vzduchu a pastvě na Valašsku
- Schwarzenberg na Hrad. První oficiální kandidát
- Pravice bez pravých lídrů
- Nechci nikoho soudit na ulici
- TOP 09 a STAN: Na krytí příjemců veřejných peněz se podílet nebudeme
- Proč u nás mají být celebrity chráněny víc než ostatní občané
- Korupci má potírat tým žalobců
- Stát chce znárodňovat domy, které chátrají
- DOKUMENT: Obce lidem dávají nové možnosti
- Tvrdší pravidla pro bulvár
- Vládní reformní zákony (hostem mimo jiné i Petr Gazdík)
- Vítězové veřejných zakázek musí odhalit své vlastníky, žádá TOP 09
- Poslanci vložili do občanského zákoníku bič na bulvár
- Poslanec chce dát celebritám zbraň k boji s bulvárem
- Zneužívání fotografií v bulvárech
- Poslanec Polčák přichází s bičem na bulvár. Hrozí milionovou pokutou
- Svoboda je neovladatelný. ODS řeší, zda se ho zbavit
- Už se mi neomlouvej, sám to máš těžké, politoval Kalousek Svobodu
- TOP 09 trvá na zveřejňování vlastníků i u subdodavatelů
- Měl by se Karel Schwarzenberg stát prezidentem ČR?
- Dnešním hostem byl Petr Gazdík, předseda poslaneckého klubu TOP 09 a Starostové
- Novela, která obcím pomůže
- Naděje na levnější knihy. Senát vrátí reformu DPH
- Odškodnění církví se může vyšplhat až na 96 miliard
- Kuřim netají nic o zakázkách a zveřejnila i mobily úředníků
- Starostové volají po domovském právu, Řápková jim ale nevoní
- Petr Gazdík v nedělení Partii TV PRIMA - Rozpočtové určení daní
- Zhrubnutí české politiky
- Rozpočtové určení daní
- Tajný sponzor ČEZ?
- S poměrně zásadní informací přišel ministr zahraničí Schwarzenberg
- Kandidovat na prezidenta nepřímo se Schwarzenbergovi nechce
- Sněmovnou prošlo zavedení trestní odpovědnosti pro firmy
- Obce mají mít bič na recidivisty, budou je moci vykázat
- Menší obce se budou mít lépe. Nečas slíbil starostům, že vláda změní rozdělování daní
- Kritika Kalouskových urážlivých výroků
- Řápková naštvala Polčáka výroky o Romech
- Polčák online: Věřím, že strany přímou volbu prosadí
- Petr Gazdík ve Dvaceti minutách Radiožurnálu
- Baví se s námi politici? Jak kteří… (Kamil Gregor)
- TOP 09 a Starostové: Všechny kluby by měly deklarovat 3/5 podporu přímé volby
- Rozpočtové určení daní schválí vláda do konce října
- Gazdíkovi starostové táhli na Úřad vlády, Nečas jim peníze slíbil
- Nečas slíbil starostům, že vláda změní rozpočtové určení daní
- Jiří Besser: Vrátit církvím ukradený majetek je správné řešení
- Gazdík: Nechceme brát bohatým, ale změnit systém
- Malé obce chtějí vzít velkým městům pět miliard
- Menší strany ve Zlíně vytáhly do boje proti ODS a ČSSD
- Gazdíkovi starostové píší Nečasovi: Dodržte svůj slib o rozdělení daní
- Stovky starostů se chystají do Prahy. Chtějí podpořit zákon o daních
- Vláda přerušila projednávání návrhu státního rozpočtu na rok 2012
- Kalousek burcuje starosty: nenechme peníze kmotrům ODS
- Daně rozdělují koalici i obce
- ODS chystá plán, jak přidat malým obcím a nevzít Praze
- Vondra nechce zvýšení rozpočtů malých obcí
- Změna rozpočtového určení daní vezme Praze dvě miliardy, většina měst si polepší
- Ladislav Bátora slouží prezidentovi
- Levičáctví podle premiéra Nečase
- Je tu další pokus omezit imunitu. Teď už to vyjde, tvrdí politici
- Zlín a obce chtějí víc peněz od státu
- Starostové chtějí víc peněz pro obce. Premiér je označil za Jánošíky
- Je tu nový pokus omezit imunitu. Teď už to vyjde, dušují se politici
- Sněmovna schválila důchodovou reformu
- Je KSČM ústavní strana, nebo ne?
- V koalici zase horká krev, nyní kvůli penězům obcí
- Klíče pro premiéra: bitva o rozpočty obcí a měst začíná!
- Rozhovor se starostou Semil Janem Farským
- Obnova obecní samosprávy
- Velká tuzemská města nechtějí doplácet na rozvoj menších obcí
- Gazdík: Spor o peníze pro menší obce ohrožuje vládu
- Gazdík: Když neprojde změna rozpočtového určení daní, vláda nebude
- TOP 09: Obce musí dostat víc peněz, jinak vláda padne
- Ve sněmovně je další návrh na omezení imunity
- Johna nikdo nechce, plánoval post ve sněmovně a vyhořel
- Těší se na vyšší výnosy z daní
- TOP 09: Ať Bátora klidně vaří Dobešovi kafe
- Poslanci nejspíš vydají Bártu i Škárku k trestnímu stíhání
- Petr Gazdík v Impulsech Václava Moravce
- Další rozpor v koalici: ODS nechce snížit Praze a spol. příjmy z daní
- Budou se dědit dluhy? Politici váhají
- Dědictví, odškodňování, smlouvy. ODS a TOP 09 hasí spor kvůli "revoluci" v právu
- Středočeská TOP 09 tvrdí: Autobusová doprava kvůli Rathovi zkolabuje
- TOP 09 chce zasáhnout do návrhu zákona o veřejných zakázkách
- TOP 09 chystá změny do návrhu zákona o veřejných zakázkách
- Boj s korupcí usnadní program, jenž odhalí předražené zakázky
- Nad Bártou se už stahují mračna
- Přímá volba starostů a soulad s ústavním pořádkem ČR
- Starostové na vládě nepochodili
- Gazdík: Na školství nepatří člověk, který posílá lidi do hajzlu
- Hrozí kvůli Ladislavu Bátorovi další vážná koaliční krize?
- Spor kvůli Bátorovi
- Z Gazdíka bude ve čtvrtek taxikář. Dva lidi sveze do Brodu Jako první taxikář pojede Petr Gazdík.
- Besser: Všichni nároky církví uznávali, ale jejich řešení odkládali. To se mění
- Zlatá golfová horečka
- Zákaz pobytu za drobné krádeže a další přestupky je opět ve hře
- Jízdomat nabízí cestu s Petrem Gazdíkem z Prahy do Brodu
- Sháníte odvoz domů? Stopněte si svého poslance
- Přílepek o tajení odměn úředníků nejspíš neprojde
- Besser: Sklepy ve Spálené ulici jsou pod předběžnou památkovou ochranu
- TOP 09 a Starostové podpořili Bessera a debatu o osudu Šumavy
- Ministr Besser se odvolání bát nemusí, u vedení TOP 09 se obhájil
- Hanba být poslancem - Proč pohrdáme lidmi, které jsme poslali řídit zemi
- Starostové chtějí na koleje konkurenci. Věří, že by přinesla komfort
- Brouk rozežírá názorovou jednotu
- Zajímá vás, kdo profituje z obecního? Máte smůlu
- ROP - musí budit nedůvěru?
- Klimatizace, občerstvení, wi-fi i noviny. Kde? Přece ve vlaku!
- Sexidoly jsou pravičáci!
- VV chtějí danit prostituci, ODS a TOP 09 z toho mají legraci
- Kalousek o spojení se Starosty. Jaká je pravda?
- Odpovědnější projednávání obecních rozpočtů
- Kalousek přidá peníze obcím, sebere je největším městům
- Nové rozpočtové určení daní míří do meziresortního připomínkového řízení
- Úředník chybuje, stát za to platí. Peníze teď bude chtít zpátky
- Pokuty za chyby politiků: Sobotka by platil 638 000
- Zrušit KSČM?
- Změny v dani z přidané hodnoty
- Gazdík: Nižší sazba DPH na léky, knihy a tisk může být 5 procent
- Když 19 procent DPH, tak s nižší sazbou pro léky, knihy a tisk, než je tomu dnes
- Modli se a pracuj
- Farský (TOP 09): Ušetřit můžete zadarmo
- Kravata mě stresuje
- Jak zakázat KSČM? Vnitro prý dodalo špatnou analýzu. Štětina šílí
- Sněmovna bude jednat o zdravotnické reformě
- Přes internet nejčastěji odpovídá Gazdík
- České Budějovice: Veřejný portál pomůže ušetřit peníze
- Volby v Sušicích vyhrál STAN
- Horáček (TOP 09): Mým cílem je zklidnění celkové situace TOP 09
- Volby přinesly těsné výsledky v deseti z 24 obcí
- České obce i menší města začínají drasticky šetřit
- Musí tady být vláda, která řekne: Mejdan skončil, dámy a pánové, tvrdí Petr Gazdík
- K optimalizaci veřejné správy je nakročeno. kdy však začne?
- Obce šetří. V noci nesvítí a trávu sekají myslivci
- Nejmíň atraktivní je pro ženy Rath. Sex chtějí s Gazdíkem
- Velká města odmítají změny v rozpočtovém určení daní
- Plán bitvy o knihy: poslanci chtějí prosadit výjimku z DPH
- NKÚ by mohl jít po krku státním firmám, ODS se zlobí
- My také chceme zachovat Šumavu pro další generace
- Budoucnost koalice - Stanislav Polčák v Událostech, komentářích
- Hazard přijde o miliardy. Bude méně heren i podvodů
- S Janem Farským o novele loterijního zákona
- Omezení sázek, nebo cenzura?
- Rozhovor s Petrem Gazdíkem
- Novela zákona je nadějí pro obce
- Rozhovor s Petrem Gazdíkem
- VV nevědí, co chtějí. A nedají pokoj, dokud to nedostanou
- Rozhovor se starostou Semil Janem Farským
- Stanislav Polčák jedním z hostů Událostí, komentářů - Koaliční jednání
- Předsedou STAN byl opět zvolen Gazdík
- Přál bych si nižší DPH na knihy i noviny
- Petr Gazdík - Radek John je poslední véčkař
- Rozhovor s Janem Farským
- Rozhovor na aktuální téma ke koaliční schůzce K9
- Veřejné zakázky se budou vypisovat od milionu
- TOP 09 vyzývá VV: Dokažte, že je vaše financování čisté
- Gazdík: Ať Věci veřejné okamžitě ukážou své hospodaření
- Vláda: pokračování krize - Rozhovor se Stanislavem Polčákem
- TOP 09 a Starostové nejsou jednotní v postoji k zabavování dávek
- Rozhovor s Petrem Gazdíkem o vládní koalici
- Neřešené církevní restituce komplikují život obcím
- Ústavní soud dráždí politiky
- Vládní poslanec Gazdík: Řečni a zdržuj, ČSSD. My počkáme
- Poslanci schválili senátní verzi silničního zákona
- Změna plánu. Církvím se vrátí hlavně majetek
- Besser: Návrh vyrovnání s církvemi je otázkou týdnů
- Nábytek z IKEA a politické kamaráčofty aneb Jak se rozkrádají evropské fondy
- Bič na neprůhledné malé zakázky: server plný dat od starostů
- Nadšení pro jádro slábne
- Gazdík: Bárta a Dobeš pryč. John jinam, minimum. Kníže je v očekávání
- Bárta a John někomu pořádně šlápli na kuří oko, myslí si senátor Horník
- „S kartami, které měla koalice v rukou, šlo hrát lepší hru„
- Hrátky s ČSSD jsou dokladem boje uvnitř ODS, soudí Gazdík
- Téma dne: Vládní krize - rozhovor se Stanislavem Polčákem
- Stanislav Polčák: Mým cílem je snižování administrativní zátěže
- Mezikulturní dialog je pro vytváření nové Evropy důležitý
- Rozhovor s Petrem Gazdíkem, předsedou poslaneckého klubu TOP 09
- Koalice směřuje k dohodě o televizních poplatcích
- Gazdík: Promopro je skvrna na pověsti vlády
- Spor státu a církve o nemovitosti omezuje řadu obcí a měst
- Žádat o záznamy operátorů bude pro policii těžší
- Rychetský zpochybnil nezávislost soudu
- Jaká pomoc EU nám kyne po roce 2013 a co se očekává od nás?
- Opozice a TOP 09 žádají rezignaci ministra obrany Alexandra Vondry
- Suchá Loz: Škromach by měl odstoupit, vymýšlel si
- Chtějí do Senátu, aby jej zrušili, nebo bojovat proti vládě
- Ústavní soud zrušil loňský balíček úsporných zákonů
- Má smysl 20 let po revoluci rozpustit KSČM?
- Nakladatelé: Zvýšená daň je pro knihy smrtící
- Petr Gazdík: Ještě mě zvou na panáka
- Rušení autobusů: nakonec méně než desetina
- Děti taktak čtou, nerozumějí textu, hájí Gazdík sníženou DPH u knih
- Suchá Loz hrozí Škromachovi: Omluvte se, nebo bude soud
- Šéf poslanců TOP 09 Petr Gazdík: Za knihy a tisk se budu prát dál
- Rozhovor s Jiřím Besserem
- Proti zdražení knih povedu boj, hlásá Gazdík z TOP 09
- Petice proti rušení spojů už je na úřadě
- Přímá volba starostů: největší rozruch budí otázka kompetencí
- Gazdík: Nižšího DPH u knih se nevzdám
- Šéfové koalice se dohodli, boj o knihy a tisk ale není u konce
- Záchrana autobusových linek ve Středočeském kraji
- Petici proti rušení autobusových spojů podepsalo na 15 470 Středočechů
- Přímá volba prezidenta
- Vedení TOP 09 se shodlo, že komunisty je třeba rozpustit, říká Gazdík
- Národ nečte a hloupne. Budeme řešit výjimku u DPH u knih, říká Gazdík
- Kvapil hodil udici do rybníka ČSSD
- Starostové spustili petici proti rušení linek
- Starostové obcí volají: Odvolejte Ratha!
- Starostové uspořádali kvůli rušení spojů petici
- TOP 09 vyzývá Johna: Poraďte, jak zakázat komunisty
- Nechte nás v klidu vládnout
- Poslanci zmírnili trestné body pro řidiče
- Poslanci schválili novelu silničního zákona
- Rozhovor s předsedou poslaneckého klubu TOP 09 a Starostů Petrem Gazdíkem
- Rozhovor s poslancem za TOP 09 Janem Farským
- POLITIKA: Hana Válková: Nechte nám nezaměstnané, volají obce. Oběžník ztížil veřejně prospěšné práce
- Gazdík k prokazování majetku: Sobotko, jste jak pohádkový dědeček
- Vláda rozhoduje o zavedení přímé volby prezidenta
- Ropid: Hejtman Rath ruší autobusy zbytečně
- Vypověď z nájmu nepůjde dát lidem starším sedmdesáti let
- Interview s poslancem a semilským starostou Janem Farským
- Rozhovor s Petrem Gazdíkem, poslancem za TOP 09 a Starostové
- Volby nesmí být dražbou funkcí
- TOP 09 a Starostové chtějí k sobě víc
- Pohyb ve stojatých vodách
- Přijíždí další dva primátoři. Smluvit se na Kalouska
- Přes den je primátorem Zlína, v noci dělá doktora ve Vsetíně
- Schwarzenberg: Starosta Kvapil je charizmatický člověk. Vítám ho mezi námi
- Z omezení imunity je prestižní souboj
- Zelená úsporám: marné čekání
- Poslanci a senátoři tentokrát vynechají z cest exotické země
- Zákon o třetím odboji
- Uznání pro bojovníky proti komunistické totalitě
- Besser a církve podepsali zmrazení peněz na mzdy duchovních
- Poslance oslovíte snáz. Zda odpoví, je na něm
- POLITIKA: Sněmovní výbory míří na výjezdní zasedání po Česku
- Občas mám z politiky pocit marnosti, říká Petr Gazdík
- Poslanci věří, že novela o omezení imunity tentokrát projde
- POLITIKA: TOP 09 bude podporovat nulovou toleranci k alkoholu za volantem
- POLITIKA: Poslanci neschválili lhůtu pro návrhy na zrušení opatření
- Chceme, aby poslanci nebyli nadlidi
- Financování obcí
- Hostem je místopředseda celostátního hnutí Starostové a nezávislí Stanislav Polčák
- Euforie končí. Začal boj starostů, pragmatiků a pravdoláskařů
- U Bárty mám dort a Gazdík mi říká strýčku
- Vládní koalice potopila návrh ČSSD na přímou volbu prezidenta
- Urychlete reformy! apelují na vládu koaliční zákonodárci
- Stávka státních zaměstnanců
- Oprášený superúřad
- „V politice jsem kvůli Paroubkovi“
- Tentokrát to vyjde - Parlamentní nováčci mění náladu v malostranských palácích
- Ve Zlíně se sváří kvůli chybě soudu
- Zastupitelstvo ve Zlíně může svolat vnitro
- Poslanecký byt? To byl bonus za zlámané nohy
- Změna občanských průkazů
- Neberte si starosty do huby, kontroval Gazdík na Sobotkovy výpady
- Rozhovor s Jiřím Besserem
- Konec legislativnímu kutilství. Návrh na vlastní pěst je tabu
- Starostové a poslanci v jedné osobě: ti, kteří zvládají obě funkce, nebo z jedné přeskočili do druhé
- Zkusili si obě funkce a tvrdí: Starosta je mocnější než poslanec
- Starostové a nezávislí ve volbách uspěli
- POLITIKA: ParlamentníListy.cz: Gazdík: S „topkou“ půjdeme společně i do krajských voleb
- Zlín má novou politickou superstar. Z neznámého Adámka bude primátor
- Gazdík: Z našich kandidátů byla skoro polovina zvolena
- Praha 10: Senátorem bude Štětina (TOP 09), nebo Lipovský z ODS
- Beroun: Senátorem bude Oberfalzer (ODS), nebo Kovářová (TOP 09)
- O senátorské křeslo se poperou Jan Horník s Josefem Pavlem
- Starostové, prachy, kmotři
- Jak se daří obcím a městským pokladnám?
- Gazdík: I Kalousek umí sklapnout podpatky a říci: ano, předsedo
- Kraj Baťů, Čubů i velkých koalic
- Hlavní rival ODS odstoupil sám
- Poslanci se pouští do omezení imunity zákonodárců
- Gazdík navrhuje, aby poslanci obhajovali smysl svých zahraničních cest
- Peníze obcí: rozpočtové určení daní: nové rozdělení daní
- Obce doplácejí na krizi. Pomoci má i nucená správa
- Rozhovor s Petrem Gazdíkem - Fakta Barbory Tachecí
- Politická kometa ze Slovácka
- Tajuplná značka M. O. R. chce „vyčistit“ zlínskou radnici
- Přímou volbu starostů menších obcí chceme už v roce 2014
- Zubař kultury
- Lídrem pravice se stává TOP 09
- Nejvíc hlasů získá TOP 09
- TOP 09 v tlaku ubrala, Vondru by vzala na milost
- Radnici jsem vyměnil za Poslaneckou sněmovnu - Rozhovor s novým poslancem parlamentu Josefem Coganem (TOP 09) z nové Paky
- Gazdík: Zrušené porodné by mohly v budoucnu částečně hradit obce
- Politologové: ODS ustoupila menším stranám. Dalo se to čekat
- Esa regionu ve vysoké politice: Nečas, Gazdík, Lapčíková
- Rozhovor s vyjednavačem TOP 09 o nové vládě s Petrem Gazdíkem
- Poslanec nedorazí do práce? Přijde o plat
- Možní nováčci ve vládě: Peake, Lukša a Besser
- Starostové nejsou lehká holka
- Škrty výborů a podvýborů Poslanecké sněmovny
- Poslaneckou komnatu si první vybírá kníže. Skaut Gazdík luxus nevyžaduje
- S lobbisty se nebavím, říká Polčák
- Mocní ve Sněmovně: nováčci Gazdík a Dobeš. A s nimi tři rutinéři
- Do VV a TOP 09 se hrnou davy zájemců. Čeká je test důvěryhodnosti
- Skaut, který se nechce stát ministrem
- Malé strany se ve Zlíně spojily proti velké koalici
- Gazdík řídí revoltu malých stran. Nechtějí velkou koalici
- Gazdík a spol. by mohli být silná opozice
- Čertovská trojkoalice
- Nechci být ministrem, byla by to velká oběť
- Spolu s TOP 09
- Kontakty
- Kraje
- Soutěž
- Obce
Kalendář
| « | Květen 2012 | » | ||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
| 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
| 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
| 28 | 29 | 30 | 31 | |||
Tajný sponzor ČEZ?
29.9.2011 ČT 24 22:00 Události, komentáře
Jakub ŽELEZNÝ, moderátor
--------------------
Každý všední večer pro vás vysíláme Události, komentáře. Vítejte u jejich čtvrtečního vydání.
Možná už si nevzpomenete na jména Lajos Bács a Radjiv Sinha. Šlo o fiktivní sponzory ODS z 90. let. Kauza před 14 lety vyústila v tzv. sarajevský atentát a pád vlády Václava Klause. A jakoby se ozvěna těch dob dneska vrátila, tedy alespoň v tvrzení ministra zahraničí a šéfa TOP 09 Karla Schwarzenberga. Ten uvedl, že firma ČEZ v době, kdy jí šéfoval Martin Roman, sponzorovala politické strany, kromě té jeho. Strany i ČEZ to ale kategoricky odmítají. ČEZ není uveden v žádné stranické výroční zprávě, takže pokud by to, co tvrdí Karel Schwarzenberg, byla pravda, šlo by o nelegální způsob financování partají.
Richard SAMKO, redaktor
--------------------
Kauza kolem Martina Romana, který opustil post šéfa polostátního podniku ČEZ, má další dějství. Podle vicepremiéra Karla Schwarzenberga stojí právě Roman za finanční podporou politických stran.
redaktor /citace: Karel SCHWARZENBERG, předseda strany /TOP 09/
--------------------
"Kauza Roman je ohromná a bude mít nedozírné důsledky. Je veřejným tajemstvím v této republice, že pan Roman a ČEZ tady financovali politické strany. Jediná TOP 09 od něj nic nedostala."
Richard SAMKO, redaktor
--------------------
Vedení elektrárenského gigantu ale striktně odmítá tvrzení, že by se společnost jakýmkoliv způsobem podílela na financování politických stran.
Eva NOVÁKOVÁ, mluvčí, ČEZ
--------------------
Žádná firma ze skupiny ČEZ nepodporuje politické strany.
Richard SAMKO, redaktor
--------------------
A kdyby se dělo, bylo by to zaznamenatelné?
Eva NOVÁKOVÁ, mluvčí, ČEZ
--------------------
Nic takového se neděje. Ty účty jsou naprosto transparentní.
Richard SAMKO, redaktor
--------------------
Zásadní ne zní taky od některých politiků. Především vládní strany považují slova Schwarzenberga za další zbytečnou facku.
Pavel DROBIL, místopředseda strany /ODS/
--------------------
Od vysokého koaličního představitele, předsedy jedné z koaličních stran takováto slova bez jakéhokoliv důkazu, ta nepřinášejí nic pozitivního.
Karolína PEAKE, místopředsedkyně strany /VV/
--------------------
Věci veřejné za poslední 3 roky nevzaly žádný sponzorský dar od ČEZu.
Jeroným TEJC, místopředseda strany /ČSSD/
--------------------
Pokud jakékoliv informace pan Schwarzenberg má, nechť je předá médiím a policii, ať se to může začít konkrétně řešit.
Richard SAMKO, redaktor
--------------------
Karel Schwarzenberg se víc už vyjadřovat nechtěl, navíc odjel na služební cestu. Jeho slova ale potvrzuje další politik.
František BUBLAN, poslanec /nestr./
--------------------
ČEZ sponzoroval většinu demokratických stran. Je to jeho politika.
Jaroslav SPURNÝ, Respekt
--------------------
Když se podíváme na dozorčí radu ČEZu, tak tam už roky hrají prim zástupci politických stran, zejména teda ODS a sociální demokracie a politici jdou ČEZu zase naopak velmi na ruku.
Richard SAMKO, redaktor
--------------------
Spurný dodává, že peníze strany mohly dostat třeba z předraženého nákupu solárních elektráren od firmy Amun.RE. Sporná je údajně i tzv. Duhová kampaň ČEZu a třeba i zahraniční investice.
Jaroslav SPURNÝ, Respekt
--------------------
Od nástupu Martina Romana ČEZ investoval do zahraničí zhruba 100 miliard korun a tyto akvizice jsou velice, velice neprůhledné.
Richard SAMKO, redaktor
--------------------
ČEZ ale tvrdí, že ani jedna z jeho zahraničních společností nijak, a to ani zprostředkovaně, nesponzoruje politické strany. Redakce a Richard Samko, Česká televize.
Jakub ŽELEZNÝ, moderátor
--------------------
No a prvním hostem je Stanislav Polčák, 1. místopředseda hnutí Starostové a nezávislí a poslanec za TOP 09. Dobrý večer.
Stanislav POLČÁK, poslanec /STAN/
--------------------
Hezký večer z hezkého Brna.
Jakub ŽELEZNÝ, moderátor
--------------------
Hezký večer z hezké Prahy. Pane poslanče, proč pan předseda Schwarzenberg pro server Aktuálně.cz řekl, že, cituji: "Je veřejným tajemstvím v této republice, že pan Roman a ČEZ tady financovali politické strany. Jediná TOP 09 od něj nic nedostala." Konec citátu. Konec mé první otázky.
Stanislav POLČÁK, poslanec /STAN/
--------------------
Já myslím, že pan předseda ... Já se omlouvám, já se slyším dvakrát. Teď už je to v pořádku. Pan předseda Schwarzenberg v tuto chvíli prezentoval svá tvrzení, která si myslím, že jsou zcela důvěryhodná. On reaguje na situaci, která nastala, která je evidentní z výročních zpráv politických stran, které tvrdí, že například ČSSD, že 90 procent své kampaně dostali jako velmi výhodně, tzv. Zadarmo. To znamená té průhledné nebo respektive transparentní výroční zprávy jsme se nedočkali, takže ta indicie, teďka pan předseda Schwarzenberg ji předložil a takto ji zdůvodnil.
Jakub ŽELEZNÝ, moderátor
--------------------
Počkejte, ale proč pan předseda Schwarzenberg, mimochodem zvali jsme ho do komentovaných Událostí, ale měl pracovní povinnosti, proč říká něco, co nějak nedokládá, zřejmě tedy ani nemůže doložit a i vy sám, pane poslanče Polčáku, mluvíte o indiciích, byť říkáte, že jsou to vážné indicie.
Stanislav POLČÁK, poslanec /STAN/
--------------------
No, protože samozřejmě se pohybujeme v prostoru, který obepíná určité tajemno. My nemáme toliko nástrojů ke kontrole těchto politických stran a hlavně těchto obchodních společností. Vemte si, že obchodní společnosti, kde má stát 100procentní většinu, ještě pořád stále nemůže kontrolovat Nejvyšší kontrolní úřad. TOP 09 a Starostové právě navrhují, aby do těchto společností mohl jít i Nejvyšší kontrolní úřad, aby ... My jsme měli v našem programu, a to chci možná osvětlit i divákům, že právě TOP 09 a Starostové měli ve svém programu, že chceme kontrolnímu výboru sněmovny umožnit kontrolu a vstup do těchto společností.
Jakub ŽELEZNÝ, moderátor
--------------------
Promiňte, pane Polčáku ...
Stanislav POLČÁK, poslanec /STAN/
--------------------
Tam se točí 650 miliard korun.
Jakub ŽELEZNÝ, moderátor
--------------------
Pojďme se ale vrátit k podstatě toho, co řekl pan předseda Schwarzenberg. Jakou to má potom váhu? Pak to vypadá spíš jako jakési plácnutí do vody, které logicky naštve ty, kteří tvrdí, že to tak není, protože pokud opravdu nemáte žádný důkaz, tak proč takovéhle výroky?
Stanislav POLČÁK, poslanec /STAN/
--------------------
Já si myslím, že tvrzení pana předsedy Schwarzenberga byla právě v tom, že to není důkaz. On hovořil o tom, že je veřejné tajemství. On hovoří o tom, že zde se prezentuje jako důkaz, že někdo dostane 90procentní slevu na svoji volební kampaň. Tomu nemůže věřit ani rozumný volič, byť ČSSD.
Jakub ŽELEZNÝ, moderátor
--------------------
Dobře. Proč by to ale musela být zrovna společnost ČEZ za těmi 90 procenty? Z čeho vycházíte nebo z čeho pan předseda vycházel?
Stanislav POLČÁK, poslanec /STAN/
--------------------
Tak to já samozřejmě netuším, z čeho v této konkrétní rovině vycházel pan předseda Schwarzenberg, ale myslím, že i v mediálním prostředí se o těchto zdrojích poměrně hodně spekuluje. Slyšeli jsme to ostatně v předchozí reportáži. Myslím si, že pan předseda Schwarzenberg byl schopen a je schopen tedy říci pravdu, o které mnozí třeba jenom mlčí.
Jakub ŽELEZNÝ, moderátor
--------------------
A je schopen to i doložit?
Stanislav POLČÁK, poslanec /STAN/
--------------------
Tak to se samozřejmě budete muset zeptat i jeho, ale já si troufám tvrdit, že také je třeba nejen doložit ty skutečnosti minulé, ale podívat se i do budoucna. Je třeba skutečně nastavit kontrolní mechanismy v těchto státních společnostech, protože tam se točí polovina celého rozpočtu České republiky, dokonce možná víc něco.
Jakub ŽELEZNÝ, moderátor
--------------------
Pan předseda Schwarzenberg také říká, ještě jeden citát: "Jediná TOP 09 od něj," tedy od ČEZu, potažmo od pana Romana, "nic nedostala." Jak si máme vysvětlit tento výrok? Je snad panu předsedovi, teď to berte, prosím, s trochou nadsázky, líto, že TOP 09 nedosáhla na peníze, na které údajně dosáhli jiní?
Stanislav POLČÁK, poslanec /STAN/
--------------------
Určitě ne. Naopak, myslím si, že pan předseda Schwarzenberg může garantovat, že TOP 09 všechny své zdroje uvedla ve výroční zprávě a hlavně, že tak činí vždy s jasným časovým odstupem ihned po obdržení daru. My nečekáme nebo TOP 09 jako strana nečeká rok a půl, než uvede něco ve výroční zprávě. Vemte si, že dnes platí, že v lednu dostanete nějaký finanční dar, ale vykázat ho před veřejností musíte podle zákona až příští rok v dubnu. To je skutečně velmi dlouhá doba. To se v účetnictví dají dělat velké zázraky. TOP 09 jako jediná politická strana zveřejňuje své dary ihned poté, kdy je obdrží a kdy je tedy přijme jakožto tedy dar.
Jakub ŽELEZNÝ, moderátor
--------------------
Ale zůstaňme tedy u ČEZu. Proč pan předseda říká, že jediná TOP 09 od ČEZu nic nedostala? Pokud ČEZ platil strany a TOP 09 nic nedal, pak je otázka proč. Dostali jste nabídku a odmítli jste ji nebo jste nebyli panu Romanovi sympatičtí a on vám nic nenabídl? Jak to tedy bylo?
Stanislav POLČÁK, poslanec /STAN/
--------------------
To netuším. Já mohu pouze doplnit toliko, že ani Starostové a nezávislí, jejichž já jsem 1. místopředseda, žádný dar od ČEZu ani jim podobné skupiny nedostali.
Jakub ŽELEZNÝ, moderátor
--------------------
A jak dlouho to údajné tajné sponzorování probíhalo? Pan Roman přece byl ve vedení ČEZu už od dob, kdy ve sněmovně byli třeba lidovci nebo zelení. Ty také sponzoroval ČEZ? Já se ptám proto, že místopředseda TOP 09 pan Kalousek byl členem KDU-ČSL, předseda TOP 09 pan Schwarzenberg byl poprvé do vlády nominován za zelené.
Stanislav POLČÁK, poslanec /STAN/
--------------------
Já se nemohu bavit o minulosti, protože pro mě to není doba, kdy bych já byl za ni zodpovědný a ani nevím, jak by na to reagovali konkrétně tito pánové. Já se chci bavit o budoucnosti, o novele zákona o Nejvyšším kontrolním úřadu, o možnosti kontrolního výboru parlamentu kontrolovat tyto státní firmy, protože současná kontrola je pro daňového poplatníka poměrně nedokonalá a přináší právě i tyto cesty pro financování politických stran. Já tomuto tvrzení pevně věřím.
Jakub ŽELEZNÝ, moderátor
--------------------
Dejme teď ještě v Událostech, komentářích prostor 2 největším stranám, ODS a ČSSD. První jmenovanou zastupuje místopředseda poslaneckého klubu Jan Bauer. Do Českých Budějovic vám přeji dobrý večer.
Jan BAUER, 1. místopředseda poslaneckého klubu /ODS/
--------------------
Hezký večer z Českých Budějovic.
Jakub ŽELEZNÝ, moderátor
--------------------
A ČSSD reprezentuje ve studiu místopředseda Jiří Dienstbier mladší. Dobrý večer i vám, pane místopředsedo.
Jiří DIENSTBIER, místopředseda strany, senátor /ČSSD/
--------------------
Hezký večer.
Jakub ŽELEZNÝ, moderátor
--------------------
Takže, pánové, nejprve vaše reakce. Pane poslanče Bauere, jak se vaše strana staví ke slovům pana předsedy Schwarzenberga o financování?
Jan BAUER, 1. místopředseda poslaneckého klubu /ODS/
--------------------
Víte, pane moderátore, já pana Karla Schwarzenberga samozřejmě respektuji, ostatně je to náš koaliční partner, nicméně se musím přiznat, že jak při diskusích na plénu Poslanecké sněmovny, tak mimo jiné při diskusích na zahraničním výboru mu velice špatně fyzicky rozumím a přiznám se, že to, co bylo vyřčeno, tomu nerozumím už vůbec a připadá mi naprosto neskutečné, že někdo bez jakýchkoliv důkazů předkládá takováto slova.
Jakub ŽELEZNÝ, moderátor
--------------------
Počkejte, ale jak to souvisí s tím, že nerozumíte fyzicky panu předsedovi, to, že teď něco řekl. To máte jaksi na mysli, že kolegové z Aktuálně.cz mu také nerozuměli nebo jak jste tohle myslel, pane poslanče?
Jan BAUER, 1. místopředseda poslaneckého klubu /ODS/
--------------------
Já, když se mě dneska poprvé novináři ptali, jestli přijdu do těchto Událostí, tak jsem nevěřil, že někdo může něco takovéto vyřknout a myslel jsem si, že došlo k nějakému přeřeknutí. Nicméně pak jsem si přečetl na serverech, že to je pravda a je mi to velice líto. Určitě to nezakládá dobré vztahy v rámci současné koalice.
Jakub ŽELEZNÝ, moderátor
--------------------
K tomu se jistě dostaneme. Zeptám se teď tedy opoziční strany. Pane místopředsedo Dienstbiere,jak se k tomu stavíte vy?
Jiří DIENSTBIER, místopředseda strany, senátor /ČSSD/
--------------------
Tak je pravda, že se ledacos říká o tom, co vše sponzoruje či nesponzoruje či v minulosti sponzoroval ČEZ. Na druhou stranu to, co řekl Karel Schwarzenberg, to je velmi vážné obvinění a já bych očekával od místopředsedy vlády, že pokud přijde s takovým obviněním, takže by měl být také schopen předložit nějaké relevantní informace, jakým způsobem ta věc probíhala. A ...
Jakub ŽELEZNÝ, moderátor
--------------------
Promiňte, ale když jsme u těch informací, tak v reportáži jsme slyšeli pana exministra Bublana z vaší strany, který připouští, to jste viděl před chvílí ...
Jiří DIENSTBIER, místopředseda strany, senátor /ČSSD/
--------------------
Já ...
Jakub ŽELEZNÝ, moderátor
--------------------
... připouští, že ČEZ sponzoroval demokratické strany a teď jistě po mně nechcete, abych říkal nějakou hříčku, jestli je ČSSD nebo není, je jistě demokratickou stranou.
Jiří DIENSTBIER, místopředseda strany, senátor /ČSSD/
--------------------
Já připouštím, že takové věci jsem také slyšel, že se údajně něco takového děje. Já sám k tomu nemám vůbec žádné důkazy. Ale říkám, když s něčím takovým přijde 1. místopředseda vlády, tak nestačí jenom, aby to bylo vyřčeno. On sám by měl podniknout nějaké konkrétní kroky na úrovni vlády k tomu, aby taková věc teda byla prošetřena. A samozřejmě to, co je asi v tuto chvíli vůbec nejpodstatnější, aby do budoucna byla nastavena pravidla, aby se nic takového nemohlo dít. Ať už třeba se to týká právě těch kontrolních pravomocí, o kterých mluvil pan poslanec Polčák, anebo například úprava pravidel financování politických stran, stropy na výdaje, transparentní účty a podobné věci.
Jakub ŽELEZNÝ, moderátor
--------------------
Ale neplatí v takovémto případě nebo neměla by platit spíše presumpce viny? Například váš stínový ministr vnitra a předseda mandátového výboru pan Tejc říká, že pokud by něco takového bylo, pak by to muselo být ve výroční zprávě. To je přece zjevná pravda, že by to tam muselo být. Ale pokud by někdo něco chtěl utajit, no, tak by byl, promiňte, blázen, aby to tam dával. Mě tady zajímá, jestli spíš byste se vy neměli teď chtít jaksi očistit od těchto nařčení, protože v politice ...
Jiří DIENSTBIER, místopředseda strany, senátor /ČSSD/
--------------------
Ale to samozřejmě by bylo ideální, ale museli bychom vědět, před čím se máme očišťovat. Jestliže tady není žádné konkrétní obvinění, kdo, co, jak financoval. Tady bylo jenom vyřčeno, že se to děje. Já jsem ...
Jakub ŽELEZNÝ, moderátor
--------------------
Prokázat, že třeba od ČEZu opravdu žádné finanční toky k vám nebo k vašim spřáteleným subjektům ...
Jiří DIENSTBIER, místopředseda strany, senátor /ČSSD/
--------------------
V právu, tak tam platí taková poučka, že neexistence se nedá dokazovat. My jediné, co můžeme ...
Jakub ŽELEZNÝ, moderátor
--------------------
Vy také víte, že termín presumpce viny je termín nepřesný. Víte, jak to myslím?
Jiří DIENSTBIER, místopředseda strany, senátor /ČSSD/
--------------------
Ale já osobně si myslím, že samozřejmě pokud to je pravda, takže by se ta věc měla vyšetřit a samozřejmě má to i trestně-právní souvislosti. Pokud někdo z ČEZu něco takového prováděl, toto financování, tak pravděpodobně za to má trestní odpovědnost, stejně jako možná někdo v těch politických stranách.
Jakub ŽELEZNÝ, moderátor
--------------------
K tomu se dostaneme.
Jiří DIENSTBIER, místopředseda strany, senátor /ČSSD/
--------------------
Ale museli bychom se dostat ke konkrétním způsobům, jak něco takového probíhalo.
Jakub ŽELEZNÝ, moderátor
--------------------
Pane poslanče Bauere, není tohle téma pro vás tak ožehavé, že by zde měla platit presumpce viny? Ptám se zvlášť vás, tedy zástupce ODS, která si své utajené sponzory už v minulosti prožila docela, docela bolestně. Necítíte, i proto, co se stalo v roce 1997 nebo i v těch předchozích letech, jako potřebu dokázat, že máte pravdu vy a nikoliv pan místopředseda vlády Schwarzenberg?
Jan BAUER, 1. místopředseda poslaneckého klubu /ODS/
--------------------
Víte, já cítím především lítost, že takováto slova se vůbec v rámci současné koalice mohou vyslovit. Já mohu za Občanskou demokratickou stranu prohlásit, že řádně předkládáme své výroční zprávy, a že nemáme žádné sponzory, ať už ze strany ČEZu, nebo jeho dceřiných společností. Mě velice mrzí, že opětovně ten scénář z minulosti je velice podobný, to znamená, že pan ministr Karel Schwarzenberg nejprve vysloví nějakou hypotézu, pak většinou odletí někam do zahraničí. Já si myslím, že on měl být především ten, kdo měl sedět tady s námi v tom studiu a předkládat nebo dokládat své důkazy. Mimo jiné se určitě možná mohl také zeptat svého stranického 1. místopředsedy, jakým způsobem je vykonáván výkon akcionářských práv ve společnosti ČEZ, protože on má ty nejlepší informace. Také se ho mohl zeptat, jakým způsobem v minulosti byla financována mimo jiné politická strana KDU-ČSL. Mohl se zeptat sám sebe, jakým způsobem byla financována Strana zelených, za kterou byl nominován do minulé vlády. Já si myslím, že on je především ten, který má dostatek informací, jakým způsobem se financují politické strany.
Jakub ŽELEZNÝ, moderátor
--------------------
Zůstaňme tedy u těch koaličních témat, která teď pan poslanec Bauer nastínil. Pane Polčáku, i místopředseda ODS pan Drobil dneska uvedl, že tyhle výroky vnímá jako očerňování, jako pokračování, teď ho cituji, "neloajální kampaně TOP 09 vůči koaličním partnerům". Jak vyvrátíte, pane poslanče Polčáku, že je to, teď tedy zvláště vůči ODS, taková neloajální kampaň?
Stanislav POLČÁK, poslanec /STAN/
--------------------
Tak já to nechci příliš dramatizovat, nicméně si myslím, že platí asi to příslovečné, že potrefená husa se vždycky ozve. Takže to je asi můj lapidární komentář k tomuto výroku pana Drobila.
Jakub ŽELEZNÝ, moderátor
--------------------
No počkejte, pokud někoho, pokud někoho obviníte z něčeho, co přímo nedokazujete, tak je celkem logické, že se asi ten dotyčný brání. Víte, já se ptám proto, že těch sporů mezi koaličními stranami byla už dlouhá řádka. V posledních dnech jsme byli svědky ujišťování, že už je všechno za vámi, že už jste vzájemně naladěni na stejnou strunu, viz. třeba rozpočet, a teď opět další spor, tentokrát vyvolaný TOP 09.
Stanislav POLČÁK, poslanec /STAN/
--------------------
Ne, ale to není žádný další spor. To je taky debata o skutečně financování politických stran, protože já jsem se dozvěděl teprve před nedávnem, že zásadní revize zákona a vůbec pravidel financování politických stran je naplánována až na rok 2015, možná co nejdřív na rok 2014. Já si říkám, že tady tato změna by měla být co nejdříve. Já jsem žil v tom, že opravdu již pro krajské volby roku 2012 budeme jako politické strany muset naplnit přísnější pravidla a to se zatím nestalo. Takže koalice ano, bezesporu by měla i tady v této oblasti dát ruku k dílu a trošičku našlápnout větší míru plynu. S tím já i souhlasím s panem Bauerem, že není třeba samozřejmě do toho soukolí sypat písek, ale je třeba i s opozicí teď pracovat na konkrétním uspíšení tohoto návrhu zákona, protože ten je strašně potřebný.
Jakub ŽELEZNÝ, moderátor
--------------------
Zjevně v tomhle tématu byste asi našli shodu i napříč politickým spektrem, tedy myslím toho tématu financování politických stran, ale zůstaňme ještě v závěru tohoto rozhovoru u toho obvinění, že ČEZ sponzoroval české politické strany, tedy vyjma TOP 09. Jak se, pánové, budete bránit? Zeptám se právníka, stínového ministra spravedlnosti pana Dienstbiera.
Jiří DIENSTBIER, místopředseda strany, senátor /ČSSD/
--------------------
Bránit se můžeme pouze tak, že ukážeme na naše výroční zprávy, z kterých vyplývá naše financování.
Jakub ŽELEZNÝ, moderátor
--------------------
Ale, jak jsem říkal, v těch, pokud by mělo být něco nekalého, určitě nikdo nic nenajde. Nezajímá se třeba ...
Jiří DIENSTBIER, místopředseda strany, senátor /ČSSD/
--------------------
Jak jsem říkal, my nemůžeme dokazovat, že se něco nestalo. My se můžeme bavit o konkrétním obvinění, pokud by přišlo, tedy pokud by pan Schwarzenberg ta obvinění upřesnil.
Jakub ŽELEZNÝ, moderátor
--------------------
Myslel jsem to tak, jestli třeba budete chtít po něm omluvu, nebo jestli to bude mít nějakou trestně-právní rovinu, tyhle věci.
Jiří DIENSTBIER, místopředseda strany, senátor /ČSSD/
--------------------
No, trestně-právní rovinu by mělo, pokud by se ukázala ta obvinění pravdivá. Jak už jsem říkal ...
Jakub ŽELEZNÝ, moderátor
--------------------
Já jsem to myslel spíš jako, jestli třeba nebudete podávat trestní oznámení pro pomluvy nebo něco takového.
Jiří DIENSTBIER, místopředseda strany, senátor /ČSSD/
--------------------
Pochybuji, že bychom podávali trestní oznámení. To nemá smysl. Smysl má doopravdy udělat nějakou prověrku toho, co se tedy dělo, nějaký audit ve společnosti ČEZ, zjistit, jaké tam byly finanční toky, a pokud byly nějaké nekorektní toky, tak doopravdy z toho je potřeba vyvodit i osobní odpovědnost. To je přinejmenším trestný čin porušování povinností při správě cizího majetku, protože se peníze společnosti vynakládaly, pokud by to byla pravda, na něco, na co by se vynakládat neměly. A samozřejmě mohlo by to mít i teoreticky trestně-právní dohru i u zástupců politických stran, které by takové peníze přijímaly. Ale mnohem podstatnější je doopravdy bavit se o posílení pravomocí nezávislého kontrolního úřadu, o financování politických kampaní a podobných věcech.
Jakub ŽELEZNÝ, moderátor
--------------------
Pane poslanče Bauere, jakou dohru to bude mít ze strany ODS, tedy pokud nějakou?
Jan BAUER, 1. místopředseda poslaneckého klubu /ODS/
--------------------
Víte, pane redaktore, my máme opravdu velké úkoly týkající se vládních reforem. Já když to vidím, když pozoruji, jakým způsobem nahráváme opozici, tak je to strašná škoda. Mě to velice mrzí. Pravdou je, že pan Schwarzenberg by neměl nechat tuto věc do nějakého, do nějakého špatného nebo nic neříkajícího konce. Každý, i on, má dostat další šanci a tou šancí vidím, že by se měl určitě minimálně omluvit, pokud se neprokáže to, co řekl. Ten scénář je opravdu velice podobný, včetně toho odletu vždycky do zahraničí, a mě skutečně mrzí věci, které nás vzájemně spíše oddalují, jako je "tructajemník" pro evropské záležitosti nebo pan Bátora nebo dneska financování politických stran.
Jakub ŽELEZNÝ, moderátor
--------------------
Pane Polčáku, velmi stručně na vás. Jak to bude pokračovat podle vás, tedy, jinými slovy, předpokládám, že pokud pan předseda je přesvědčen o své pravdě, a pokud opravdu tyhle peníze ostatní strany nevykázaly, pak jde možná i o nějaký daňový delikt. Takže kdy bude podáno nějaké oznámení příslušným úřadům, kdy začne nějaké šetření?
Stanislav POLČÁK, poslanec /STAN/
--------------------
Já samozřejmě žádné trestní oznámení podávat nebudu a nevím, jaké další kroky bude plánovat pan předseda Schwarzenberg. Ale je třeba říci, že u toho financování politických stran, tady se nejedná o žádného yettiho, kterého nikdo neviděl. Skutečně ČSSD hovoří o nějakých 90 procentech slev, na straně Věcí veřejných pan Škárka říká, že dokumenty nepodepsal. Takže v tom financování politických stran je ...
Jakub ŽELEZNÝ, moderátor
--------------------
Promiňte, já jsem se vás ptal ...
Stanislav POLČÁK, poslanec /STAN/
--------------------
... skutečně mnoho ...
Jakub ŽELEZNÝ, moderátor
--------------------
Promiňte, pane Polčáku. Já jsem se vás ptal na to, co budete dělat v této konkrétní kauze. Pokud tedy pan předseda řekl, že se něco stalo, tak mě zajímá, jestli s tím půjde někam dál. To by mi přišlo logické.
Stanislav POLČÁK, poslanec /STAN/
--------------------
Já si myslím, že to je logická otázka na pana předsedu Schwarzenberga.
Jakub ŽELEZNÝ, moderátor
--------------------
Dobře.
Stanislav POLČÁK, poslanec /STAN/
--------------------
Já jsem k tomu řekl svůj komentář.
Jakub ŽELEZNÝ, moderátor
--------------------
Děkuju vám za váš komentář. Na shledanou. Na shledanou, pánové.
Stanislav POLČÁK, poslanec /STAN/
--------------------
Na shledanou.
Jiří DIENSTBIER, místopředseda strany, senátor /ČSSD/
--------------------
Na shledanou.
Jan BAUER, 1. místopředseda poslaneckého klubu /ODS/
--------------------
Hezký večer.






