Hlavní stránka Regiony Ústecký kraj Soukromý dopravce chce obnovit provoz na Kozí dráze

Soukromý dopravce chce obnovit provoz na Kozí dráze

29. 1. 2020

Soukromý dopravce chce v květnu oživit provoz na takzvané Kozí dráze. Vlaky po železnici by mohly jezdit v úseku z Děčína do Telnice.

foto: Zubrnická museální železnice

foto: Zubrnická museální železnice

Společnost KPT rail má se záchranou starých tratí zkušenosti – na jihu Čech se jí podařilo vrátit život už dvěma podobným lokálkám. Teď se rozhodli oživit Kozí dráhu.

„Zjistili jsme, že většina obyvatel podél Kozí dráhy má o to oživení trati zájem,“ říká Jaroslav Kugler z KPT rail.

Vlaky by měly jezdit od května do srpna o víkendech a státních svátcích. Denně by se jednalo o 4 páry vlaků, které by jezdily mezi Děčínem a Telnicí. Dál už není trať v dobrém stavu – tam už by jezdily autobusy.

Nový dopravce chce v květnu vyjet stůj co stůj

Společnost už loni požádala Správu železnice o udělení přepravní kapacity. „Vzhledcem k tomu, že na této trase je dlouhodobě zastavený provoz Správa železnic tuto žádost zamítla,“ říká mluvčí úřadu Marek Iliáš. Do trati by totiž musela podle svých odhadů investovat až 150 milionů korun.

Podle Drážního úřadu ale Správa železnic trať zprovoznit musí, když se najde zájemce o provoz.

Další žádost o přidělení dopravní kapacity poslala společnost na Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře. „Tato trať je nesjízdná, proto je to v kompetenci Drážního úřadu, a tomu jsme to předali,“ vyjádřil se předseda úřadu Pavel Kodym.

O tom, kdo soukromému dopravci umožní vyjet, se teď tedy přou tři úřady: Správa železnic, Drážní úřad a Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře.

„Budeme žádat o právní rozbor ministerstvo dopravy. Pokud ani to nerozhodne, budeme oslovovat orgány Evropské unie,“ říká rozhodně Jaroslav Kugler z KPT rail a slibuje, že letos v květnu na trasu vyjedou – i kdyby to mělo být náhradní autobusovou dopravou.

 

 

Autor: Daniela Pilařová  |  Zdroj: Český rozhlas