Jak hodnotí dopravní obslužnost Středočeského kraje Věra Kovářová
Dopravní obslužnost je na dobré úrovni, ale stále je co zlepšovat. Jde hlavně o řešení přetížených spojů v příměstské dopravě do Prahy a zlepšení dopravy v regionech Středočeského kraje, aby byla pro lidi atraktivnější a méně jezdili autem.
Atraktivnější i efektivnější veřejná doprava je i hlavní důvod, proč rozvíjíme integraci veřejné dopravy společně s Prahou. Chceme, aby lidé mohli jezdit na 1 jízdenku vlaky i autobusy napříč celým krajem, včetně MHD v Praze i ve středočeských městech. A to do konce roku 2018 – pochopitelně ve spolupráci s městy a obcemi. Na přelomu března a dubna 2017 se rozšířila integrace hned ve třech oblastech – na Nymbursku, Sedlčansku a Benešovsku. Nové linky přinesly kromě cestování na 1 jízdenku rovněž zjednodušení vedení linek, lepší koordinaci jízdních řádů, a také nové spoje. Podle prvních zkušeností z provozu s novými spoji přibyli i cestující, a to i o víkendech!
Na některých příměstských linkách roste počet cestujících stále rychleji. Posílit autobusy není úplně jednoduché, protože kromě financí existuje ještě řada dalších limitů – například průjezdnost silnic nebo nedostatek řidičů autobusů. Snažíme se tudíž o nasazení kloubových autobusů, které mají vyšší kapacitu o 50%, ale vícenáklady jen asi 20%.
Tím více potřebujeme využívat železnici, přestože i tady bohužel narážíme na propustnost železničních tratí, jejíž navýšení po SŽDC trvale požadujeme. Nyní se připravuje již jízdní řád na rok 2018 – měla by v něm být řada zlepšení, nové spoje i vyšší kapacita vlaků. Děkuji všem, kteří se na jeho přípravě podílejí, i členům Výboru dopravy a Rady kraje za podporu navýšení financí na tato opatření. Věřím, že to mnoha lidem pomůže!
|