Hlavní stránka Regiony Olomoucký kraj Aktuality Nová křižovatka u Bristolu je pro cyklisty nepřehledná a nebezpečná. „Je to výstraha pro další rekonstrukce,“ říkají Piráti a Starostové.

Nová křižovatka u Bristolu je pro cyklisty nepřehledná a nebezpečná. „Je to výstraha pro další rekonstrukce,“ říkají Piráti a Starostové.

22. 4. 2020

Nově zrekonstruované křižovatky u mostu u Bristolu jsou pro cyklisty nebezpečné. Kvůli uspořádání jízdních pruhů jsou cyklisté buď nuceni slézat z kola nebo porušovat dopravní předpisy. Rekonstrukce proběhla v rozporu se schválenými městskými dokumenty Plán udržitelné městské mobility a cyklogenerel, podle kterých mají být udržitelné formy dopravy v Olomouci preferovány. 

Cyklisto, sesedni?

Cyklisto, sesedni?

„Na nově zprovozněném mostě u Bristolu jsou navržená opatření pro cyklisty naprosto tragická. Průjezd křižovatkou pro ně bude komplikovaný a aby se dostali přes most směrem do města, budou dokonce muset porušovat předpisy nebo slézt z kola. Místy je pro cyklisty i nebezpečná. Město se přitom zavázalo ve svých strategických dokumentech, že bude udržitelné formy dopravy podporovat, tedy i cyklisty. Problém je, že během projektování a výstavby mostu s křižovatkami, které platil stát v rámci protipovodňových opatření, kvalitní infrastrukturu pro cyklisty opět nikdo nehájil,“ říká k výsledku rekonstrukce zastupitel Marek Zelenka (STAN). 

K preferování udržitelných způsobů dopravy se město Olomouc zavázalo v Plánu udržitelné městské mobility a ve svém cyklogenerelu. Schválený cyklogenerel například jasně uvádí, že v Pasteurově ulici mají vést cyklopruhy, které mají pokračovat i přes most u Bristolu a pomocí piktogramů vést cyklisty až do Komenského ulice. Podle aktuálně namontovaných značení je však situace odlišná. 

„Je zcela zřejmé, že tento důležitý dopravní uzel je primárně určen pro automobily, normové požadavky pro cyklisty byly zcela ignorovány. Jelikož jsou most i křižovatky zcela nové a stály několik desítek milionů, je z hlediska udržitelné mobility celá investice promarněnou příležitostí. Lepší řešení pro cyklisty by nestálo ani o haléř více,“ říká Marek Zelenka. „Problém nového mostu tak znovu prokazuje, že nová politická reprezentace v Olomouci v čele s hnutím ANO podmínky pro udržitelnou mobilitu ve městě zlepšit neumí,“ dodává. 

Olomouc má přitom díky svému rovinatému charakteru pro cyklodopravu úplně ideální podmínky. 

„Není bez zajímavosti, že jen krátce poté, co vedení města spustilo projekt sdílených kol Nextbike, ukázalo na případu u Bristolu, že cyklodopravu ve měste řešit vůbec neumí. Považujeme za důležité, aby vedení města při dalších rekonstrukcích mostů na Masarykově třídě a na třídě 1. máje myslelo na cyklisty a na bezpečnost všech účastníků dopravního provozu tak, jak ho k tomu zavazují strategické dokumenty města,“ říká k celé situaci zastupitel Hynek Melichar (Piráti). 

Komplexní rozbor dopravní situace u mostu u Bristolu je v příloze této zprávy.

 

Kontakty:

Hynek Melichar
Olomoucký zastupitel Pirátů a Starostů
tel.: 605 973 673
e-mail: hynek.melichar@pirati.cz 

Marek Zelenka
Olomoucký zastupitel Pirátů a Starostů
tel.:728 051 072
e-mail: marek.zelo@seznam.cz

Tomáš Nakládal
volební manažer 
tel.: 724 324 165
e-mail: nakladat@gmail.com

Petr Daněk
Krajský zastupitel STAN
Garant programové sekce doprava
tel.: 777 122 518
e-mail: petrdanek@mujmail.cz

 

Autor: