Hlavní stránka Regiony Moravskoslezský kraj Co jsme se dozvěděli o českém školství?

Co jsme se dozvěděli o českém školství?

8. 6. 2020

Čeští školáci v těchto dnech zažívali něco, co předchozí generace nepoznaly. Dva měsíce bez školy. Nyní jejich část usedla opět do školních lavic, je tedy na místě zhodnotit, jak se za tuto dobu české školství proměnilo. 

ilustrační foto

ilustrační foto

Dětí a studenti se po dlouhé pauze postupně vrací do klasického školního režimu. Studenti posledních ročníků středních škol za sebou mají písemné maturitní zkoušky. Vysokoškoláci distanční formu výuky. 

Zvládly školy zařídit dětem výuku na dálku nebo byly uplynulé dva měsíce promarněným časem?

Škola je pro většinu dětí středobodem života a místem, kde se vzdělávají, učí se komunikovat a navazovat přátelství. V polovině března z jejich života náhle zmizela kvůli epidemie koronaviru a děti se ocitly v dosud nepoznané situaci.

“Pro všechny zúčastněné bylo zavření škol velkým krokem do neznáma.  A my, rodičové, prarodičové a především lidé žijící v naší zemi, jsme se leccos dozvěděli o fungování stávajícího vzdělávacího systému. Děti ztratily kontakt se spolužáky, rodiče ztráceli nervy nad úkoly a učitelé se ocitli v situaci, kdy museli zajistit dostatečně kvalitní výuku i na dálku, na což je nikdy nikdo prakticky nepřipravoval. V Moravskoslezském kraji je evidováno celkem 578 školních zařízení. Každá škola se k tomu postavila jinak. Některá zajistila výuku lépe, některé metody byly nedostačující. Na solidní závěry je ale ještě příliš brzy. Můžeme ale říci, že to, co se v posledních dnech odehrávalo ve zdejších školách a rodinách, dramaticky ovlivní jejich budoucnost, “ zhodnotil současný stav českého školství předseda krajského výboru Jan Lipner a lídr koaliční kandidátky pro volby do Zastupitelstva Moravskoslezského kraje. 

Děti se sice vrací do školních lavic, jejich výuka je ale stále omezená. Studenty středních škol čekají maturitní zkoušky a přijímačky na vysoké školy. V příštích týdnech a měsících se tedy ukáže, co koronavirová krize českému školství dala a co vzala.

Autor: L Honusek 2