25. 4. 2024
Hlavní stránka Regiony Karlovarský kraj Nejhorší místo na silnici? Mezi Drmoulem a Velkou Hleďsebí
Nejhorší místo na silnici? Mezi Drmoulem a Velkou Hleďsebí
28. 11. 2016
Nejhorší místo na silnici? Mezi Drmoulem a Velkou Hleďsebí
Zřejmě nejnebezpečnější trasa v Česku vede z Chebu do Stříbra. Vyplývá to ze statistik záchranářů a pojišťoven. Jen během letošního roku tam havarovalo bezmála šedesát řidičů a většina nehod patří navíc mezi vážné. Jako nekritičtější místo cesty, která zahrnuje silnice I/21 a II/230, vychází úsek u Drmoulu nedaleko Mariánských Lázní.
Zdejší křižovatka na konci Plzeňské ulice vedoucí z Velké Hleďsebe směrem k Drmoulu hlásila v předcházejících třech letech pět vážných dopravních nehod, při kterých se těžce zranili čtyři lidé (lehce dalších sedm) a jeden člověk zemřel.
Kritický úsek přitom měří jen sto metrů. Po rovince však následuje ostrá zatáčka, což řidiče většinou překvapí, a jak dodává mluvčí karlovarské krajské policie Věra Hnátková, v devadesáti procentech případů vozidlo vyjede ze zatáčky, dostane smyk a převrátí se na střechu.
Horší než D6
V letech 2013 až 2015 se tam stalo dvanáct vážných dopravních nehod. „Podle naší metodiky, kdy sledujeme místa, která za poslední tři roky v sobě měla nejvíce závažných dopravních nehod, je tento úsek jednoznačně nejhorším úsekem v České republice,“ informoval mluvčí pojišťovny Allianz Václav Bálek.
Letos v místě došlo k dalším šesti nehodám, desítky dalších záchranáři napočítali v bezprostředním okolí. Dva lidé na trase zemřeli a třiadvacet dalších se na silnici mezi Chebem a Stříbrem zranilo. Kvůli této bilanci zmiňovaná západočeská cesta podle mluvčího krajských hasičů dokonce počtem nehod a jejich závažností převyšuje i dálnici D6.
Obchvat jako řešení
Nejkritičtější úsek trasy má odstranit až obchvat Drmoulu, díky kterému nečekaná ostrá zatáčka zmizí. Obchvat má ale kvůli novým evropským pravidlům zpoždění, protože Ředitelství silnic a dálnic musí nechat přepracovat posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA).
„V případě optimistické varianty se jedná o zdržení řádově čtyř až šesti měsíců,“ uvádí šéf karlovarského ŘSD Lukáš Hnízdil s tím, že v případě hladkého průběhu začne stavba v druhé polovině příštího roku. První auta by měla na nový obchvat vjet za další dva roky.
Autor: Erich Kříž
Mohlo by vás také zajímat
24. 4. 2024
STAN podporuje obnovu nábytkové banky
24. 4. 2024