Hlavní stránka Regiony Jihomoravský kraj Komunikace 43 povede přes Bystrc, schválili po dekádách sporů jihomoravští zastupitelé

Komunikace 43 povede přes Bystrc, schválili po dekádách sporů jihomoravští zastupitelé

18. 9. 2020

Zastupitelstvo Jihomoravského kraje dnes schválilo trasu komunikace 43, která byla původně zamýšlená jako dálnice. Povede zastavěným územím Brna. Došlo k tomu v rámci schválení aktualizace zásad územního rozvoje kraje.

Martin Maleček, starosta MČ Brno Sever a náměstek hejtmana pro územní plánování.

Martin Maleček, starosta MČ Brno Sever a náměstek hejtmana pro územní plánování.

Po letech sporů konečně schváleno

Krajské zastupitelstvo včera schválilo návrh Aktualizace Zásad územního rozvoje JMK, která vyřešila územní rezervu vymezenou v tomto dokumentu od roku 2016. “Byla zpracována rozsáhlá prověřovací územní studie, u soudu byly obhájeny zásady územního rozvoje z roku 2016 a dnes byly doplněny v rámci Aktualizace Zásad územního rozvoje o konečnou podobu koridoru komunikace 43,” uvedl náměstek hejtmana pro územní plánování Martin Maleček.

Trasa komunikace 43, která byla původně plánována jako severojižní dálnice D43 z Brna na Moravskou Třebovou, tedy povede od dálnice D1 stopou bystrckou a jižním obchvatem Kuřimi dále na sever. Další práce je teď podle Malečka už na Ředitelství silnic a dálnic ČR, které může začít s projekční přípravou této stavby.

Proti vedení komunikace 43 dnes schválenou trasou se dlouhodobě vedl odpor. Protestující aktivisté a dotčené obce chtěli prosadit alternativní trasu boskovickou brázdou (psali jsem o tom v tomto článku).

Komunikace 43 je označení budoucí dálnice či silnice 1. třídy, která má spojit Brno s Moravskou Třebovou. Měla by převzít dopravní zátěž silnice E461, která je pro svou vytíženost a počet nehod nazývaná „silnicí smrti“. Dálnice v úseku dříve plánované D43 je rozestavěna rovných 80 let. Je tak s trochou nadsázky nejdéle rozestavěnou dálnicí na území ČR. Její výstavba byla započata v roce 1939.

Zdroj: zpravyzmoravy.cz