Hlavní stránka Regiony Hlavní město Praha Tramvaje teď dojedou až do Slivence

Tramvaje teď dojedou až do Slivence

16. 10. 2023

Tramvaj 13. 10. poprvé dojela do zastávky Slivenec v Praze 5. Nové koleje, které měří asi šest set metrů, navázaly na úsek mezi sídlištěm Barrandov a Holyní, který slouží od loňského dubna. Cestující svezou linky 4 a 5.

Tramvaje teď dojedou až do Slivence

Tramvaje teď dojedou až do Slivence


Náměstek primátora Zdeněk Hřib (piráti) včera na slavnostním otevření konstatoval, že metropole zažívá tramvajový boom. Například od letošního června dojedou tramvajové linky do Libuše. Příští týden se otevřou koleje z Divoké Šárky na Dědinu v Praze 6. Ve výstavbě je Dvorecký most, jenž bude součástí tramvajového okruhu.


Soutěžíme zhotovitele na horní část Václavského náměstí a prodloužení kolejí na Pankráci,“ připomněl.
U nové smyčky Slivenec v budoucnu vznikne parkoviště pro několik stovek aut, počítá se s kolárnou. „Když zavřete oči, uvidíte patnáct stromů, které tady budou,“ smála se náměstkyně primátora Jana Komrsková (piráti). Kvůli velkému teplu, které panuje, je zahradníci totiž nemohli zasázet. Práce je čeká během měsíce. Náměstek primátora Petr Hlaváček (STAN) považuje novou trať za dobrý příklad, jak postupovat při výstavbě města. „Nejdřív se postaví trať a pak domy,“ konstatoval. V budoucnu by v této části Prahy mělo bydlet na osm tisíc lidí. Starostka Slivence Jana Plamínková (STAN) připomněla, že koleje měly původně končit v Holyni. Později se rozhodlo o protažení do Slivence. Plamínkovou potěšil otevřený podchod do Slivence, který dělníci vybudovali už při stavbě ulice K Barrandovu, ale celý čas zůstával zavřený. Těší se i na velký park, který by měl území oživit.
Trať ještě předtím, než krátce po obědě přijel první spoj, obstoupili tramvajoví nadšenci. „Jsme rádi za každý nový centimetr kolejí v Praze,“ řekl Právu jeden z nich. „Jedna ze zásad výstavby ve městě je, že nejdřív se buduje dopravní infrastruktura a pak teprve domy kolem,“ poznamenal jeho kolega při zmínce, že koleje vedou vlastně v polích. „Tramvaj mezi Vršovicemi a Strašnicemi taky ze začátku vedla v polích,“ doplnil.

Loni v dubnu byla otevřena trať ze zastávky Sídliště Barrandov do Holyně, která navazuje na úsek Hlubočepy–Barrandov. Nahradila autobusy jezdící k metru na Smíchově a umožnila rychlejší spojení sídliště s centrem. Propojení Hlubočep s Barrandovem měří 3,6 kilometru a mimo jiné vede po dvou estakádách o délce 761 metrů přes Dalejský potok a Růžičkovu rokli. Koleje by mohly spojit Prahu a Zdiby V přípravě je v Praze například ještě prodloužení kolejí z Pankráce před poštu v Budějovické ulici, úsek z Kobylis do Bohnic, trať v Počernické ulici napojující malešické sídliště na metro Želivského, koleje napojující Vinohradskou ulici přes hlavní nádraží na Bolzanovu nebo prodloužení trati na Spořilově. Tramvaje pražského dopravního podniku by v budoucnu mohly jezdit od vozovny v Kobylisích i do středočeských Zdib. Příští týden se otevřou koleje z Divoké Šárky na Dědinu v Praze 6

Autor: Lucie Fialová

zdroj: Právo - Praha a Střední Čechy, sobota 14. října 2023

Autor: Klára Neumannová